Welk game engine is makkelijk te gebruiken (en gratis)?

ik wil graag een eigen 3d game maken.
ik zag op steam Game-Guru alleen er waren veel negatieve reacties van dat je bijna niks kan en niet kan opslaan in game.
maar nu is mijn vraag weet iemand een goede en makkelijke game engine waar je bijna niet hoeft te typen.
de richtlijnen van een game engine die ik wil:
1. opslaan in game
2.weinig code die je moet typen
3.gratis / onder 40 euro / geen abonnement nodig
4. geen trial/probeer versie
5. .exe export
6.geen watermark
7. sketchup/blender modellen importeren
zou leuk zijn als het kon.
8.ios export.
9. modellen downloaden

ik ken game maker studio maar daar moet je voor 3d codes typen en ik gebruik het om 2d games te maken
of moet ik dan toch game guru kopen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (1)

Gratis? Nee.

Unity heeft dit geloof ik allemaal. Daar kan je een kijkje nemen. Kost wel een flinke duit!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
er is ook een gratis versie van unity deze support niet alles idd. trouwens in unity moet je ook veel coden volgens mij, alleen het design hoef je niet te coden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb ff gekeken op unity en ik zag dat de personal edition iOS export had alleen als ik goed begreep moet je pro kopen als je meer dan $100k per jaar maakt maar dat ben ik niet van plan.
En met dat coden is dat noodzakelijk, zo ja weet iemand een goede website waar ik de code kan leren. Volgensmij was t c++