Hoe krijg ik GTA 4 aan de praat?

Mijn zoon speelt GTA 5 op de PC, zonder problemen. Nu wilde hij ook graag GTA 4 spelen. Heb deze bij Bol.com gekocht en na wat moeilijkheden weten te installeren. Nergens een probleem. Ook heeft hij een goed werkend Rock Star Social Games account. Wanneer ik het spel voor de eerste keer wil opstarten moet ik dat doen vanuit RGSC, maar daar wordt het spel niet herkend. Als ik het spel daarna wil opstarten vanaf de GTA4 icoon op het bureaublad, krijg ik de volgende mededeling:

RGSC.exe cannot start! RGSC (Rockstar Games Social Club) must be present and running for game to run.

Heb al gekeken op de verschillende forums, maar kan de geschikte oplossing niet vinden. Kan ik dit spel nu gewoon weggooien of weet iemand een oplossing om het als nog aan de praat te krijgen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Games
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geprobeerd, maar als ik dan RGSC open, krijg ik het volgende: Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website. Het beveiligingscertificaat dat door deze website wordt gebruikt, is verlopen of nog niet geldig. Problemen met beveiligingscertificaten kunnen duiden op een poging om u informatie te ontfutselen of om informatie die u naar de server verzendt, te onderscheppen.

U wordt aangeraden om deze webpagina te sluiten en niet naar deze webpagina te gaan.
Pictogram AanbevolenKlik hier als u deze webpagina wilt sluiten.

Pictogram Niet aanbevolenDoorgaan naar deze website (niet aanbevolen).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=DqVFJyCrids
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Had ik al geprobeerd, maar wanneer het programma al geinstalleerd is, werkt het niet meer. Ik heb al een RGSC account. Wanneer ik het hele programma weggooi en opnieuw wil installeren (wat ik al 3 keer heb gedaan), moet ik ook steeds de systeemdatum een paar jaar terugzetten, anders wordt het spel niet eens geinstalleerd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan het misschien te maken hebben met het feit dat GTA 5 al op de PC staat en dat je met GTA 4 dus terug in de tijd gaat, waardoor RGSC misschien anders was?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Welk bestand klik je aan om op te starten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om de installatie te starten, klik ik autorun.exe aan. Om het spel te starten heb ik op 2 manieren geprobeerd: 1e: shortcut van GTA4 op mijn bureaublad, maar dan krijg ik een klein zwart venstertje (soort DOS scherm) en daarnaast een venstertje met "RGSC.exe cannot start! RGSC (Rockstar Games Social Club) must be present and running for game to run". 2e: Opstarten vanuit RGSC, maar dat gaat niet omdat het spel daar niet is aangevinkt (als in je bezit hebbende)

Het beste antwoord

Gebruik deze stappen:

Ga naar het configuratiescherm. Kijk bij software en kijk of er .net frameworks op staat. Verwijder deze download daarna deze link

http://www.microsoft...etfx35setup.exe

Na de installatie ga je naar start en uitvoeren en typ services.msc er komt een venster. Zoek naar .Net Runtime Optimization klik rechts en klik stop dan nog een keer met rechts en dan naar Eigenschappen zet hem op Uitschakelen klik op Toepassen daarna OK.

Start nu Social Club.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb:
Microsoft .NET Framework 4.5.1 (Nederlands) en
Microsoft .NET Framework 4.5.2 Welke van de 2 zou ik moeten verwijderen?
En weet je zeker dat ik dan geen problemen ga krijgen met andere programma's?
Sorry als ik moeilijk doe, maar wil niet dat ik straks meer problemen krijg, dus als ik iets niet zeker weet, vraag ik het je liever nog keer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die link werkt niet, zou je hem misschien opnieuw kunnen doorgeven?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als de link niet werkt dan kun je het beste handmatig zoeken. Zoek dan de versies die je nu hebt. Dus de .net kun je allebei verwijderen en de nieuwe installeren. Het geeft geen problemen en zijn altijd terug te vinden op de Microsoft website.