Hoe kan het dat Origin aangeeft dat mijn licentiecode voor de Sims 3 al in gebruik is?

Ik speelde graag en vaak de Sims 3. Ik heb een aantal uitbreidingspakketen (Exotisch Eiland: DVD, Na Middernacht: DVD, Studententijd: DVD, Jaargetijden: Origin), maar opeens deden al mijn spellen het niet meer. Ik kreeg wel vaker een foutmelding, maar klikte dit altijd weg en speelde alsnog. Als ik het spel opstartte, sloot het spel zichzelf af. Ik besloot de spellen te verwijderen en ze opnieuw te installeren, maar dit gaat niet meer. Als ik de DVD van de Sims 3 in mijn laptop met Windows 8 stop, en ik de licentiecode wil invoeren, geeft Origin aan dat mijn code al in gebruik is. Ik heb mijn spel of codes nooit aan anderen gegeven en de spellen zijn helemaal van mijn laptop verwijderd. Weet iemand hoe het kan dat mijn codes 'al in gebruik zijn'? Ik kan de uitbreidingspakketten ook niet installeren zolang de Sims 3 er niet op staat.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
3.6K
SimonV
9 jaar geleden
Je hebt de dvd's via Origin aangeschaft?
Wanneer je het via Origin hebt aangeschaft en je krijgt de melding dat de code al gebruikt is, dan heb je met een verkeerd account bij Origin ingelogd. (Kennelijk heb je dus meerdere accounts aangemaakt).
Wellicht helpt deze link:
http://www.tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?t=168
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt waarschijnlijk. Ik heb het al bij verscheidene vrienden gezien die via Steam wat kochten en dat dan moeten registreren (Spore was bijvoorbeeld laatst in de uitverkoop en toen had ik 't zelf), maar dan wil EA dat je eerst een account maakt in Origin. Doe je dat door bijv. je facebook te koppelen, wat voor dit soort dingen wel zo makkelijk is en ik heb er een dummy accountje voor gemaakt, dan is het mailadres waarop de game geregistreerd wordt niet het adres dat je in eerste instantie opgeeft bij de registratie van de game (want die poging lukt niet), het is het adres waar je facebook aan gekoppeld is. Dit was tenminste bij mij en bij minstens twee vrienden van mij (met andere games) precies zo gebeurd. Uiteindelijk blijkt overigens dat de chat support van EA Games heel niet verkeerd is. Dus als je een klein beetje Engels spreekt kun je het daar ook nog vragen. (help.ea.com, inloggen, product kiezen, willekeurige oplossing aanklikken en zeggen dat het niet heeft geholpen, dan kun je naar de chat door.) Succes! En laten we hopen dat Origin snel de weg van Gamespy en Windows Live Games zal gaan.

Antwoorden (2)

U heeft een persoonlijk account bij Origin. Alle spellen die u eerder heeft geregistreerd met de bijbehorende code kunt u alleen gebruiken onder dit account. In feite heeft u de cd-rom/dvd helemaal niet meer nodig. U moet uw Origin account weer opstarten en kunt de geregistreerde spellen dan gelijk weer digitaal downloaden en spelen. In uw geval zou ik aanraden om uw gebruikersgegevens van uw originele Origin account te achterhalen. Hier staan de spellen op geregistreerd. De spellen kunnen vervolgens niet op een ander (of nieuw) account worden geregistreerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
onthoud dat je een registratiecode maar 1 keer kan gebruiken, als je het spel oninstalleert kan het spel van je disc verdweinen en moet je een nieuwe code aanvragen.