Wat betekend lage resolutie voor mijn game?

Ik wil graag een spelletje kopen. Op internet zeggen ze dat hij aan de minimale eisen voldoet om te kunnen installeren en te spelen. Máár, hij valt wel onder de categorie lage instellingen/lage resolutie. Wat betekend dit eigenlijk? Dat het spel wat langzamer gaat? Of heeft het met de kleuren te maken? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
1.3K

Het beste antwoord

Met hogere grafische instellingen kun je bijvoorbeeld de grassprietjes en afzonderlijke blaadjes aan de bomen zien.
Als je dit met jouw pc ook aanzet, gaat je spel heel haperig of langzaam lopen, omdat je computer dit niet allemaal kan berekenen.
Als je dan de instelling lager zet, zonder grassprieten en blaadjes, dan loopt het wel beter.

De kleuren zijn niet anders, je speelt niet ineens in zwart-wit. Het gaat om de extra's, diepte zien en zo.

Toegevoegd na 36 seconden:
En je moet je resolutie lager zetten, dan is alles gewoon iets minder scherp.
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje! Ik bedoelde met kleuren idd de details die je uitlegt. Niet de moeite waard om te kopen!
Ritsuka
9 jaar geleden
als je pc echt bij de minimum instellingen zit is het wel jammer ja. Dan krijg je niet het spel mee zoals het bedoeld is.

Andere antwoorden (2)

Dat slaat op het gegeven dat het beeld weinig beeldpunten heeft, bijvoorbeeld 240X320 (ik meen dat dit CIF formaat heet) waardoor het beeld wat op ministeck lijkt.
Het gewone TV beeld heeft 480 i (interlaced, het beeld wordt dan in even en oneven 'lijnen" wordt weergegeven(de ouderwetse beeldbuis tekende het beeld letterlijk lijn voor lijn op, een LCD doet dat niet, die onthoudt eerst ALLE lijnen en geeft dan meerdere malen hetzelfde plaatje weer zodat het beeld niet knippert.
Hoge resolutie is doorgaans 720 i of p .
Bij race spelen en adventuregames waar zelfs de avatar duidelijk mimiek en een huidstructuur heeft , heeft soms 1080 p,
De rekencapaciteit en het geheugen van de computer moet dan heel hoog zijn.
Soms is cif echter genoeg zoals bij de oude bekende spelen als galaga.
Vrijwel alle spelen die bekend zijn en lang bestaan zijn in CIF begonnen.
Omdat de computer voor dit beeldformaat weinig hoeft te doen, draaien deze spelen (mits compatible) mooi stabiel en heeft het m.i. zijn eigen charme.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier een voorbeeld van low settings naast hetzelfde beeld alleen dan met de hoogste settings.

Toegevoegd na 2 minuten:
Volgens mij wordt de afbeelding die ik bijgevoegd heb niet weergeven. dus hierbij de link naar de afbeelding:
http://i.ytimg.com/vi/d-IK9Q5aOdY/maxresdefault.jpg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi voorbeeld, dankjewel! Ik snap het! :-)