kun je uitzetten dat steam automatisch opstart als je een spel start?

Bijv. als ik een crack heb geïnstalleerd en die wil starten zorg steam ervoor dat het niet werkt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
3.1K

Antwoorden (1)

Het is bij bepaalde spellen wel mogelijk om de Steam-shell te omzeilen. Dit is niet bij elk spel zo, maar je kunt het proberen.

Je moet het spel dan niet via de snelkoppeling naar het spel in bv. het startmenu of je Bureaublad starten, maar echt vanuit de installatiemap. Meestal is dit C:\SteamLibrary\SteamApps\common\, tenzij je dit zelf hebt aangepast. D

Vervolgens open je in deze map de map Rome Total War II, en in deze map moet je zoeken naar het bestand "Rome total war.exe" of iets wat daar op lijkt. Als je het spel via deze manier kunt starten, kun je hier door met de rechtermuisknop op te klikken een snelkoppeling naartoe maken.