Ik krijg MAME niet geinstaleerd op windows 7 32 bit wat doe ik verkeerd?

op mijn laptop met windows 8 en op me pc met windows 7 64 bit krijg ik MAME wel geinstaleerd.
Maar ik heb nog een oud moederbord (Asus P4R800VM) met een pentuim 4 en 2 Gb geheugen en wil deze gebruiken voor me Arcade kast.
Toen er nog windows XP op dit moederbord stond werkte MAME wel

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (1)

Op 64-bit machines en OS'sen lijkt het wél te draaien, op een 32-bit OS niet.

Dat lijkt te suggereren dat je een 64-bit versie van MAME probeert te installeren terwijl het OS daar niet geschikt voor is.

Download eens (opnieuw) een 32-bit versie en probeer het dan nog eens.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Probeer deze dan eens: http://usitility.nl/download-mame32/windows-7
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Het likt er op dat hij de ROMs niet kan vinden.
Via Options > Directories kom je in een menu war je de diverse directories op kan geven. Zorg dat de ROMs in elk geval de directory bevat waar jouw roms in staan. Gebruik ook eens de File > Audit all games. Dat geeft je ook een idee wat er loos is. Met name of hij helemaal niets kan vinden, of dat de roms simpelweg niet compleet zijn. (veel roms zijn afhankelijk van 1 of meerdere andere roms waardoor je soms meerdere roms moet verzamelen om 1 bepaalde game aan de gang te krijgen.
Kan hij niets vinden, dan heb je waarschijnlijk de directories niet goed ingesteld. Kan hij gedeeltelijke roms vinden dan kun je zo zien welke delen ontbreken. Overigens mag je de roms ook in geZIPte toestand in je ROMs directory opslaan. Eventueel kun je ook eens proberen ze toch uit te pakken.