Wat zijn de minimum specificaties voor een game pc ?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede budget game pc
Is dit een goede game pc ? http://www.compustunt.nl/Webwinkel-Product-25008719/AMD-A-series-3-A8-5600K-16GB-2TB-HDMI-USB3-HD7560-Windows8.html

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (2)

Nee, dat is zelfs een bijzondere zwakke PC voor games.

Tweakers stelt een game pc samen voor 660 euro met een i5 en een AMD Radeon 7970.
http://tweakers.net/reviews/3443/3/desktop-best-buy-guide-maart-2014-budget-en-basisgamesysteem.html Even naar beneden scrollen. Je zal wel even zelf de onderdelen moeten bestellen bij een bedrijf die ook een PC samenstelt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens is er geen minimum specificatie voor een game pc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerste is helemaal niks, nog slechter dan je 1e voorbeeld. tweede is net zo slecht als je 1e voorbeeld. Je kan niet bij een kant-en-klaar bouwer voor onder de 500 iets kopen wat fatsoenlijk is. Dan moet je een zelfbouwer voor hebben. Je hebt minstens een AMD Radeon 7850/7870 nodig of een Nvidia GTX 760.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.computer-bestel.nl/product_samenstellen.php?cat=3&data_url=9|0|2|3|1|1|0|13|1|8|13|13|1|1|22|10|0
Nee, de samenstelling van die pc is niet geheel logisch.

Zo'n snel geheugen waar je minder baat bij hebt en dan die...

...cpu, je moet toch denken aan of een AMD FX-6300 of een high end intel cpu om in een interessante game-pc te huisvesten.

...videokaart, geintegreerd maar.... ???, volgens mij is het de bedoeling dat je de videokaart zelf apart aanschaft en installeert (en voorlopig gebruik maakt van de apu) oftewel: hoe bedrieg je je kopers? Dan is dat budget bovendien helemaal zo interessant niet meer. Nee, dan liever een HD 7850.

Als je zelf aan de slag gaat en met deze opmerkingen in het achterhoofd een game-pc gaat bouwen en wat bespaart op de dingen die eigenlijk helemaal niet zo belangrijk zijn voor een game-pc dan kan je voor ongeveer hetzelfde bedrag (excl OS) wél een goede game-pc in elkaar steken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Over het geheugen van deze computer kan je weinig zeggen. Omdat deze computer een APU gebruikt en geen CPU. Een gedeelte van het werkgeheugen wordt dus gebruikt voor de geintegreerde HD7560D. Deze AMD APU's hebben wel degelijk betere performance (ook grafisch) met sneller geheugen. Je hebt wel gelijk over de hoeveelheid van het geheugen. 16gb is voor een pc zoals dit veel te veel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet volledig mee eens. Meestal maakt de snelheid van het geheugen een verwaarloosbaar verschil. De hoeveelheid maakt een groot verschil, mits het gebruikt wordt. Maar dat hangt van het gebruik en de gebruiker af.