Waarom worden veel games meestal niet voor MacOS uitgebracht maar wel voor windows?

Vroeger was dat al zo en tegenwoordig is dat nog zo, terwijl MacOS computers toch best wel premium zijn en zware fotografische en programma's draaien en muziek programma's etc.

een jaar geleden
in: Games
1.2K
TurfGraver
een jaar geleden
Premium is meer in prijs dan prestatie.

Antwoorden (1)

Omdat het marktaandeel klein is. En moeten developers dan dus geld uitgeven om het geschikt te maken voor de Mac, met een kleine kans op terugverdienen.
Windows = ~80%
MacOS = ~15% (en maar een klein deel daarvan zal gamer zijn)

Daarnaast weten mensen die een Mac kopen dat er weinig games op zijn. Of beter gezegd, kopen gamers geen Mac.
In die zin houdt het zichzelf in stand.

De vraag voor games op Mac is klein > devs maken geen games voor de Mac > er zijn weinig games op de Mac > gamers kopen geen Mac > de vraag voor games op Mac is klein
===
Toegevoegd op 17 september 2022 10:39: bron, tekst
een jaar geleden