jongen 11 jaar wil computerspellen maken gaan leren. maar welk niveau heeft hij daarvoor nodig?? mavo havo of vwo . hij heeft havo advies

moeilijke basis school jaren gehad

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Om computerspellen te maken heb je niet per se een bepaald niveau school nodig. Wel is het zo dat je al bepaalde dingen moet kunnen om het überhaupt te kunnen leren. Hiermee kan school je wel helpen. Over het algemeen zal VWO of HAVO (later met profiel Natuur en Techniek)  nuttiger zijn dan VMBO.

Aangezien je pas 11 bent heb je nog veel tijd om alles te leren en met een HAVO-advies heb zit je goed. Moeilijkheden op de basisschool zeggen weinig over hoe intelligent je bent en al helemaal niet hoe succesvol je later gaat worden in wat je doet. De middelbare school en later je studie (informatica misschien?) gaat over andere dingen die veel boeiender zullen zijn.
En meer interesse ==> meer motivatie ==> betere prestaties!
Kies dus wat je leuk vindt.

Dan nu over de vaardigheden die nodig zijn om spellen te kunnen maken, dat gaat vooral over programmeren (en creatief zijn). Programmeren draait vooral om wiskunde en logica, die dingen moeten je dus aanspreken. Je leert het allemaal op de middelbare school (het best op VWO), maar je kunt het ook zelfstandig doen. Google is wat je daarvoor nodig hebt. Wat ook extreem handig is en zelfs bijna noodzakelijk, is een goede beheersing van de Engelse taal.

Dus, om een lang verhaal kort te maken, het gaat allemaal niet om het schoolniveau maar om motivatie en vaardigheden die je ook los van school kan leren (toch is school handig). Het beste advies is om zelfstandig en online te starten (zie bron). Kijk en zie hoe ver je komt... Ik wens je succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt workshops volgen of je hbo gaan doen daar kun je ict studeren en dan kun je dat soort dingen leren dus je kunt gewoon naar de havo
Ik zelf wil geneeskunde doen en ik doe een havo/vwo niveau en ik moet dus wel vwo doen om zo snel mogelijk te studeren voor geneeskunde
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kies een middelbare school waar het vak technasium of o&o wordt aangeboden in de onderbouw. dan ga je meestal vanaf de 2e klas microcontrolers programmeren. als je dan zeker weet dat je er mee door wilt gaan kan hij voor een NT-profiel met Informatica. met informatica ga je geen microcontrollers programmeren maar echt computerprogrammas
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet waar jij dat technasium doet maar op de havo worden echt geen microcontrollers geprogrammeerd op het technasium, Dat is vooral drie jaar lang presentaties geven en samenwerken en dat hoef je niet te kunnen om computerspelletjes te gaan maken,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, ik doe VWO maar als een groep ergens met een microcontroler begint te werken kom je er niet meer vanaf. sinds de 2e alleen nog maar microcontrolers gebruikt voor projecten in de havo klas is ook 80% van de ideeën met microcontroler. Technasiumscholen zijn overigens te vinden op de site
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn zoon ZIT op een technasium op havoniveau (3) en heeft nog nooit met een microcontroller gewerkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ook en ik heb er toevallig een voor mijn neus. als uw zoon aan de toa vraagt voor een microcontroler en er een idee bij heeft over hoe dat hij de microcontroller gaat gebruiken weet ik zeker dat hij er mee mag werken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Baseball, het ligt toch aan de opdrachten die ze krijgen of ze uberhaupt zo'n ding nodig hebben!