Hoe moet ik mijn driver updaten, Need for Speed: rivals besturing traag?

Hallo,

Ik heb een ASUS laptop en heb net het spel "need for speed: rivals" gekocht. Mijn laptop is ongeveer 2 jaar oud en volgens mij prima in staat dit spel te kunnen spelen maar als ik het spel start lijkt de besturing heel traag te gaan, ik heb de check gedaan op "can you run it" en daar krijg ik de melding dat ik voldoe aan de minimale eisen en de aanbevolen eisen ook behalve mijn video kaart want die schijnt een update nodig te hebben.

Ik heb dus 2 vragen:
1. Hoe kan het dat het spel zo traag is?
2. Hoe (waar) kan ik de juiste driver installeren en is dit echt nodig?

Gegevens van mijn laptop:

ASUS-N76VM
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-3610qm CPU @ 2.30 GHZ, 2301 Mhz,
SMBIOS-verise: 2.7
Geïnstalleerd fysiek geheugen: 8 GB
Totaal fysiek geheugen: 7,89 FB
Beschikbaar fysiek geheugen: 4,26 GB
Totaal virtueel geheugen: 15.8 GB
Video kaart- NVIDIA-GeForce GT 630M versie 296.16

De website " zegt over mijn video kaart:
"Recommended: AMD Radeon HD 7870 3 GB or better, NVIDIA GeForce GTX 660 3 GB or better
You Have: GeForce GT 630M"

De website waar ik op heb gekeken is http://www.systemrequirementslab.com/

Oh, misschien is het nodig om te weten, ik heb nog 87 Gb vrij ruimte op de C-schijf.

Alvast bedankt, hoop dat iemand mij kan helpen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Je videokaart is waarschijnlijk goedgenoeg voor de minimum eisen.
Maar helaas is hij te slecht voor de recommended. Ze raden namelijk een GTX 660 aan( een desktop videokaart) en je hebt een 630M. Jou kaart is veel zwakker dan de kaart die aangeraden is.

Wat je kan proberen is de grafische settings zo laag mogelijk zetten. En het dan nog eens proberen. Misschien lukt het dan wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Maar hoe kan ik dan mijn videokaart updaten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik verwacht niet dat een driver update zal helpen, maar je kan het proberen.
Je kan hem updaten op de Nvidia website.
Sowieso vind ik gamen op een laptop maar matig, maar dat is mijn mening. Succes er mee!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ah, ik kan dus zeg maar niet mijn driver updaten naar de driver die nodig is? Domme vraag misschien hoor... xD
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou kijk, je hebt verschillende videokaarten.
Je hebt de desktop kaarten (krachter dan laptop kaarten in de meeste gevallen) en de laptop grafische kaarten (de laptop serie video kaarten van nvidia kan je herkennen aan de M, jou geval de GT630M. De desktop variant van jou kaart zou dan de GT630 heten.)
Het eerste getal van het nummer geeft de generatie aan en de andere 2 nummers de rekenkracht aan.
Een GTX 760 is dus nieuwer dan de gtx 660. En dus waarschijnlijk sneller dan zijn vergelijkbare voorganger. En een gtx 770 is dus sneller dan een gtx 770.
Elke videokaart heeft een andere driver (een driver is een aansturings programma voor het apparaat, en omdat elke grafische kaart net iets andere techniek heeft zal de driver ook net iets anders zijn).
Een nieuwe driver kan je misschien wel een klein beetje helpen, maar het zal je niet gigantische voordelen geven omdat het nogsteeds dezelfde kaart, MAAR LET OP, als je nog geen driver geinstalleert hebt zal het wel veel schelen want dan weet de computer hoe hij de grafische kaart moet besturen.
Ik hoop dat je het nu beter begrijpt, zo niet, vraag maar raak! Daarom zijn we tenslotte op goeievraag.nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ik snap het redelijk :P bedankt voor de uitleg. Maar zoals je waarschijnlijk wel uit mijn andere vraag kon begrijpen ga ik toch maar een nieuwe PC aanschaffen, ik heb nu een laptop (werkt verder nog prima maar toch al "oud" na 2 jaar) maar wil toch ook een PC om fijn mee te gamen en die gaan volgens mij ook wat langer mee :). Nogmaals bedankt :)