kan ik mijn wii mini aansluiten op mijn tv via usb ipv van scart?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
1K

Antwoorden (1)

Nee, dit is niet mogelijk. USB kan geen beeld verzenden of ontvangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
beetje onzin, want als je een dvd afspeel met een externe dvd speler verbonden (met een usb kabel) aan je PC verzend hij zowel beeld als geluid :) En of zijn mini het doet op zijn TV met een USB kabel? geen idee, dat hangt af van de software.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@h00ver Neen. De externe DVD-speler op je PC verstuurt DATA, geen beeld en geluid. De data wordt in je PC verwerkt tot een beeld/geluidssignaal en dan via bijvoorbeeld HDMI aan je TV/monitor gegeven. De datastroom direct aan de TV geven via USB is onzinnig. Ten eerste geeft de Wii geen data die omgezet kan worden in beeld/geluid aan de USB-poort, ten tweede kan een TV niets met de data die een Wii intern gebruikt. Dit komt omdat je data en beeld/geluid niet goed weet te onderscheiden. Het verschil is ook lastig want zowel data als video is in dit geval een digitalestroom 1en en 0en. Echter is (video)data meestal met compressie e.d., pure video die je beeldscherm ontvangt is zonder deze compressie. Je beeldscherm snapt bijvoorbeeld geen Divx. Je PC of ander apparaat is er voor nodig om Divx (data) om te zetten naar beeld. Op een oude tv/monitor kan je prima films in codecs bekijken die nog niet bestonden voordat die monitor/tv er was. Nog een goed voorbeeld. Probeer die externe DVD-speler maar eens aan je tv te koppelen. Kan je tv ook niks mee. Maar... mijn tv kan wel direct Divx bestanden afspelen met een externe HDD?! Ja, dat klopt, tegenwoordig zijn tv's soms uitgerust met een interne mediaspeler die dus hetzelfde doet als een PC. De tv ontvangt dan data en zet dit intern om naar beeld. Maar dan zou dat ook met een Wii moeten kunnen! Nee, want die Wii geeft zijn beeld niet af aan de USB poorten, dat kan ook helemaal niet want het beeld van een Wii is intern opgebouwd en dat beeld kan je niet meer over een USB poort sturen. Je tv kan ook geen beeld via een USB-poort ontvangen. Die kan alleen maar..... DATA via USB ontvangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Apparaten die data versturen: Externe/interne HDD (met MP3 en DVD-ISO's en Divx)
Externe/Interne DVD-speler
USB-stick
Mediaspeler die met USB aan PC zit (onvangt Divx bestanden) Apparaten die beeld versturen Wii
DVD-speler (zo een die naast je tv staat)
Videokaart Verbindingen/protocollen die data versturen USB
Wi-Fi
UTP(LAN)
Firewire Verbindingen die beeld(en soms geluid) versturen HDMI
VGA
SCART
Component (YPbPr)
Composiet (gele tulp)