Tijdens call of duty mw3 valt opeens mijn pc uit... wat kan ik doen?

Na ongeveer een halfuur call of duty spelen valt opeens mijn pc uit. (op multiplayer en singleplayer). Komt dit door de slaapstand die ingeschakeld wordt? Wat kan ik hier aan doen...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dikke kans dat het of aan de koeling ligt die genoeg koelt (even checken met een CPU/GPU temp programma). Of aan de voeding die het net niet trekt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
niet genoeg koelt.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Dacht ik ook meteen aan, is het een laptop? (acer bijvoorbeeld die heeft er nog wel eens een handje van)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Krijg je bij het uitvallen een blauw scherm, of wordt hij direct zwart?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de computer is een HP 2309 of iets wat daarop lijkt :) Het gebeurd trouwens alleen bij steam games dat was ik vergeten te zeggen. Als ik een (steam) spel speel dan is het scherm opeens zwart en dan staat de pc op slaapstand...

Het beste antwoord

Maak je kast stofvrij. Doe dit wel voorzichtig, zodat er geen onderdelen beschadigen. Probeer daarna een extra scherm aan te sluiten als je die hebt, en download Speccy (Piriform). Start Speccy op en zet deze neer op het tweede scherm wat je aangesloten hebt. Ga nu weer CoD spelen en kijk hoe de temperaturen zijn. Als ze boven de 70 graden uitkomen is je koeling niet goed en zal je dus betere koeling moeten kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb dat bij mijn laptop ook wel eens. De spellen vragen soms zoveel kracht van de grafische processor, dat deze te heet wordt. Bij mij helpt het om een extra ventilator te plaatsen onder de laptop.

Het kan natuurlijk ook zijn dat er een crash plaatsvindt in een device driver, dat is moeilijk te beoordelen. Maar als je zegt dat het altijd na een bepaalde tijd is, kan het oververhitting zijn...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aangezien het warmer is dan gemiddeld (Zomer) zal dit hoogstwaarschijnlijk zonder enige verdere informatie te maken hebben met stof.

Tijd om die kast eens open te maken en schoonmaken geblazen.