Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg ik problemen met mijn games wanneer ik mijn steam map van de ene harde schijf naar de andere doe?

Stel je voor dat mijn computer zou crashen, dan ben ik de harde schijf met al zijn bestanden kwijt.

Ik heb daarvoor een hele poos geleden een 1,5TB externe gekocht en daar vervolgens alles op opgeslagen. Nu worden mijn games van steam bij elke installatie nog standaard op mijn computer zn harde schijf opgeslagen.

Ik wil de spellen op mijn computer (van steam) overzetten op mijn externe harde schijf. Kan dit zomaar door het mapje van steam over te slepen naar mijn harde schijf of ontstaan er dan problemen met opgeslagen settings van spellen of snelkoppelingen die niet meer werken? Het laatste waar ik op zit te wachten is dat mijn games niet meer speelbaar zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Mocht je pc kapotgaan of data verliezen dan kun je met behulp van steam altijd je spellen terughalen. Je hebt er immers al voor betaald en dat houden ze netjes bij.

Hoe het zit met de voortgang weet ik niet zeker. Dus daar durf ik geen antwoord op te geven.

Het zomaar verplaatsen van je games zal resulteren in niet werkende snelkoppelingen. Dit raad ik dus af.

Wel weet ik dat steam de mogelijkheid heeft om nieuwe games op een andere plaats te installeren. Maar dan zul je altijd de externe harddisk aan je computer moeten hebben als je een steam-spel wilt spelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, je krijgt geen problemen en je kan het gewoon doen. Wat je daarvoor moet doen is alleen het mapje Steamapps en het bestandje steam.exe verplaatsen. Dan ben je al klaar! Zie de link voor meer informatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding