Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op zoek naar een spel

Het was een soort super mario mannetje wat in een mijn geldzakken moest verzamelen en bovenin het scherm in een kruiwagen moest gooien. Het spel bestond uit drie schermen naast elkaar. In de mijn bevonden zich liften die je op en neer brachten en ook trappetjes. Ook liepen er bewakers rond die je moest ontwijken of als je een houweel had bemachtigd kon je ze neerslaan. Met zo'n houweel kon je ook door een muurtje heen hakken om de geldzak die hier achter lag te bemachtigen. Er reden mijnwagonnetjes rond waar je in kon gaan zitten. Ik heb het spel zo'n 20 jaar geleden iig op een videokast gespeeld, maar meen mij te herinneren dit ooit ook eens zelf op een vroege pc te hebben gehad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
659
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet welke je bedoelt, de speler is "bandiet", en alles is zo'n beetje blauw van kleur. En dan kon je onder een plateau gaan hangen en op het juiste moment loslaten: dan zat je in zo'n mijnkarretje... Ik ga even speuren voor je... :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van de kleur ben ik niet helemaal zeker, maar van dat karretje klopt wel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Doet me denken aan "Digdug"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien ladder man?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding