Hoe kan ik multiplayer survival spelen op minecraft?

Ik wil samen met een vriend multiplayer survival gaan doen. hoe moet dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
34.5K

Antwoorden (4)

Door samen een minecraft server te maken/joinen en daarop te survivallen.

Turorials om een server te maken heb je meer dan genoeg, zoek maar op google ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jaspro101
10 jaar geleden
Als je op je eigen PC een server wilt opzetten kost dit geen geld. Als je hem wilt laten hosten kost dit wel geld.
Als je het echt niet kunt vinden om een server te maken kun je altijd nog een server van iemand anders joinen dit is heel gemakkelijk. Je typt t ip in ( Beide van de zelfde server) en joint de server. Veel succes nog!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je klikt op single player en klikt op kan verbinding in opties en dan kan je vriend ook joinen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarvoor moet je een Minecraft Server maken.

Hier een korte uitleg hoe:
1. Zet de poort open die nodig is voor een Minecraft server. Op http://portforward.com/ kun je vinden hoe, als dat niet lukt, kan ik je altijd nog een simpele uitleg geven.
2. Download de Minecraft Server en zet hem in een nieuw mapje op bijvoorbeeld je bureaublad: https://s3.amazonaws.com/MinecraftDownload/launcher/Minecraft_Server.exe
3. Start de server door op 'Minecraft_server' te dubbelklikken. Als het goed is verschijnen er dan nog een aantal mapjes en bestandjes.
4. Nu kunnen je vrienden de server joinen en kan je beginnen met survivalen! Je vrienden moeten in Minecraft op 'Multiplayer' klikken, dan op 'Server toevoegen', bij 'serveradres' typen ze jou IP in, deze is te zien op http://www.watismijnip.nl/. Klik op 'Gereed' en als het goed is kunnen ze dan joinen! Jij kan zelf op dezelfde manier je server joinen.

Als dit je allemaal te lastig is, kun je ook gewoon een bestaande server joinen.
Je kunt er een uitkiezen op http://minecraftserverlijst.nl/, en zet in Minecraft onder 'serveradres' (zie stap 4) wat er op de website achter 'Server IP: ' staat.

Hopelijk heb ik je hier genoeg mee geholpen, en als het nog steeds niet lukt kan ik het altijd op een nóg simpelere manier uitleggen...
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik snap het eigenlijk niet echt