Ps3 formateren, hoe en wat moet ik doen, zie uitleg ?

Ik wil mijn ps3 formateren, maar wat is het verschil tussen villedig formateren of snel, want als ik volledig wil formateren staat er dat dit 18 uur gaat duren en dit vind ik veel te lang. Wat raden jullie me aan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
4.7K

Het beste antwoord

Bij snel formatteren blijft alles wat op de harddisk staat gewoon staan en wordt alleen de "index" overschreven zodat het net lijkt of de harddisk leeg is. De oude data blijft er op staan maar zonder speciale programma's zie je dat niet. Nieuwe data wordt over de oude heen geschreven. Omdat alleen de "index" wordt overschreven gaat deze manier van formatteren heel snel.

Bij volledig formatteren wordt de gehele harddisk gewist. Dus niet alleen de "index" maar ook alle data die er op staat wordt echt verwijderd. Omdat hierbij de hele harddisk wordt leeggemaakt duurt deze manier van formatteren erg lang.

Snel formatteren werkt prima en is dan ook aan te raden als je de ps3 verder weer zelf gaat gebruiken. Als je na het formatteren de ps3 wil verkopen zou ik volledig formatteren doen.