Hoe maak ik een eigen Pokémon spel?

Op internet zie ik altijd dat mensen hun eigen Pokémon spel hebben gemaakt. Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
3.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met welk programma?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je het doen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je deze zelfgemaakte spellen van anderen wilt spelen, moet je inderdaad een emulator hebben. Via builds.io kun je voor 10 dollar per jaar GBA4IOS 100% werkend downloaden (plus vele andere apps als Moviebox (gratis versie van Netflix)). Hoe je hierop games moet downloaden vind je op YouTube. Als je echter zelf romhacks wilt maken, moet je een zeer goede hacker zijn. Als jij dus waarschijnlijk niet eens weet dat dit een romhack heet, zal ik je adviseren hier niet aan te beginnen.
Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb! Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens moet je hier heel veel tijd in steken. Je moet alle characters ontwerpen, een hele nieuwe regio, en alle teksten.

Antwoorden (1)

Volgens mij maken deze mensen gebruik van een Emulator voor een gameboy of een SNES of gameboy advance het enige wat je dan nog nodig hebt is een Rom om het spel te laden en uiteraard in het Engels...voordat je een chinese variant hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor de duidelijkheid.
De Emulator is een programma wat een spelletje afhankelijk van console kan laden. je hebt ze van ps3 tot gameboy antiek.

De Emulator laad een ROM van het spelletje die jij gedownload hebt.
Gewoon googlen en je vind een hele site vol met dit soort spellen en emulators.

Toi Toi Toi ;).

p.s ik voeg hem niet als bron toe omdat het ergens niet helemaal legaal is ofcourse ;).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord maar ik bedoel hoe ik zelf een kan MAAKEN en niet afspelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is een goeie...weet je zeker dat hij niet gewoon het verhaal van het spel speelt? en er zelf een episode over maakt..? als je het wel zou kunnen maken is dat inderdaad wel interessant. even googlen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.wikihow.com/Make-Your-Own-Pokemon-Game Misschien helpt dit?