Zou een spel dat 1.6 Ghz vereist ook werken op een laptop met 1.5 Ghz?

Hallo ik wil graag het spel terraria kopen op steam maar toen ik naar de systeemeisen keek zag ik het volgende staan "Processor: 1.6 Ghz" maar ik heb een 1.5 Ghz processor. Dus ik begon te twijfelen of dat terraria wel zou werken want ik wil geen 10 euro verspillen voor een spel dat niet werkt.Maar het spel minecraft werkt wel weer op mijn laptop en dat is volgens mij een zwaarder spel dan terraria dus ik begon te twijfelen of dat het wel of niet zou werken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
1.2K

Het beste antwoord

Hallo,

Wat ik zelf altijd doe om er achter te komen of mijn laptop de game aan kan is naar deze website:

www.canirunit.com

ik had zelf ook een laptop met 1,5ghz processor en deze kon ook spellen aan waar meer snelheid voor werd gevraagd. Het hangt er maar net van alles af.

hopelijk heb ik je zo geholpen met je vraag,

Bart
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel erg bedankt nu weet ik beter welke games ik wel of niet zou kopen.

Andere antwoorden (1)

Of een computer voldoende snel is voor een spel hangt af van de videokaart, het geheugen, de processor en de harddisk. Een laptop is meestal langzamer dan een desktop met dezelfde maximale processorfrequentie. Het kan daarom wel zijn dat je laptop te langzaam is, vooral als je er geen goede videokaart in hebt zitten of weinig geheugen en een langzame harddisk.