waar blijven mijn spelbestanden?

als ik een pc game speel, op mijn computer heb opgeslagen en bij iemand anders ga spelen zijn mijn gegevens weg, ik moet helemaal op nieuw beginnen, kom terug en het staat er weer?!

Waar blijven mijn spelbestanden die ik heb opgeslagen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar waar vind ik ze dan, zodat ik ze naar mijn andere computer kan kopieren, ze staan niet in doc.

Het beste antwoord

Spellen staan altijd op een CD / DVD die 'read omly' is (ROM), en dus niet beschreven kan worden.

Veel bestanden worden geïnstalleerd op je computer, waaronder een map waarin je savedgames worden opgeslagen. Meestal op de C-schijf.

Bij een ander kun je de CD OOK installeren, en ook daar wordt dan een savegame-map aangemaakt, mar dat is natuurlijk neit dezelfde. Die is echt gebonden aan jouw PC.

Wil je bij een ander spelen met je eigen savegames, dan kun je proberen (let wel : probéren, het lukt niet altijd, afhankelijk van hoe het is geinstalleerd) je map met bewaarde spellen op een stick te zetten, en op e andere pc te kopieren naar de savegame-map aldaar. En na het spelen weer terug op je stick en vice versa. (Dat deden we vroeger met een floppy, en meestal werkte het prima).

Dat je het spel niet kunt spelen zonder CD heeft meestal vooral te maken met grote (video)bestanden die teveel ruimte zouden innemen op je computer. Maar het heeft niks te maken met opgeslagen data van gespeelde spellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+! Maar een reactie op de laatste alinea: probeer dit eens bij verschillende games: start het spel op, en haal dan de DVD er weer uit: meestal loopt het spel gewoon door, en wordt daar niet moeilijk over gedaan, je hebt de CD/DVD alleen nodig om het spel op te starten, wat meer te maken heeft met auteursrechten. je kunt hele games tegenwoordig downloaden, en dan heb je alleen maar een DAEMON tool nodig: die doet net alsof er wél een DVD in de la zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, games worden volledig geïnstalleerd en alleen voor de opstart wordt de schijf ter controle gevraagd. Daarom zijn er ook NO-CD-cracks, handig als je een spel gekocht hebt en de luxe wil die piraten ook hebben (nooit meer een schijfje zoeken/wisselen na installatie).

Andere antwoorden (4)

Je bestanden staan opgeslagen op je eigen pc en niet op die van een ander.
11 jaar geleden
De reden dat je bij iemand ander niet bij jouw opgeslagen bestanden kan is omdat de game deze opslaat op jouw computer zelf. Dit is in ieder geval het geval met de single player games. Online multiplayer games slaan het wel online op een server op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit komt omdat ze op op JOU pc worden opgeslagen, en niet op die van een ANDER. Maak je gebruik van een game, die wordt gespeeld via een platform, zoals Origin of Steam, dan worden je safegames wel online opgeslagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vista/7/8

C:\Users\[UserName]\Documents\My Games\Spelwatjespeelt\Saves

XP

C:\Documents and Settings[UserName]\My Documents\My Games\Spel wat je speelt\Saves

Users mag je gebruikers van maken.