BFBC2 - Maakt het spelen van BFBC2 op DirectX11 een grote verbetering dan op DirectX9?

Hallo,

Normaal gesproken zou je met DirectX verwachten dat hoe hoger je het speelt, hoe beter het iets tegen zou gaan.
Wat ik dan ook niet snap dat waarom op veel tweak topics over het internet DirectX9 word aangeraden en waarom niet gewoon de DirectX die je computer ondersteund?

Ik heb heel het internet al afgezocht voor tips en tweaks zodat ik Battlefield Bad Company 2 wel goed kan draaien op mijn computer.
Mijn internet is prima, maar mijn PC is toe aan vernieuwing - wat ik op het moment financieel niet kan ondernemen.

Ik heb mijn settings.ini al naar het laagste veranderd (behalve m'n resolutie, want anders krijg ik zwarte randen om de game en is het niet echt meer fullscreen).
Ook heb ik Windows instellingen op hoge prestaties gezet, zowel visueel (weergave en prestaties) als op energie (hoge prestaties).

PC specs:

Operating System
MS Windows Vista Ultimate 32-bit SP2
CPU
AMD Athlon 64 X2 6000+
Windsor 90nm Technology
RAM
3,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15)
Motherboard
Acer F690GVM (Socket AM2 )
Graphics
HW191D (1440x900@60Hz)
ATI Radeon HD 5670 (Sapphire/PCPartner)
Hard Drives
733GB Seagate ST3750840AS ATA Device (SATA)
Optical Drives
ATAPI DVD W DH16W1S ATA Device
Audio
Realtek High Definition Audio

Mijn vraag is nu dus..
Is het wel nuttig dat ik Battlefield Bad Company 2 draai op DirectX9 terwijl mijn videokaart DirectX11 ondersteund?
Veel mensen zeiden dat DirectX9 veel minder lagg is, maar is dat zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (1)

Vaak draait dx9 toch wat soepeler, zeker als je alles max draait, dx11 draait vaak nog niet goed op veel games, meeste games ondersteunen het nog niet eens

Toegevoegd na 10 uur:
Ik zag dat je vista hebt, ik zou eens proberen windows 7 te gebruiken veel games spelen vele malen soepeler dan op vista, vista is een rot OS, zelfs ik kan op mijn oude pc met agp kaart BFBC2 spelen, dan wel op medium met lage schaduwen etc