wat betekent PING als je battlefield speelt?

zoals in de vraag

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (2)

Hallo!

PING gaat over je latency (verbinding).
Als je een hoge ping hebt heb je lag (stotteren etc).

Je ping oftewel latency is bij online gamen belangrijks (FPS games).

Als je last hebt van een hoge ping moet je er voor zorgen dat je je downloads uitzet.

Gr,

bouw123
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, niet alleen bij FPS'en, ook bij MMORPG's en online racing games wil je een zo laag mogelijke ping. Vast nog bij meer soorten games, eigenlijk overal waarbij een snelle reactie van belang is.
Zoals Bouw123 zij, je ping is snelheid van de verbinding tussen jou en de gameserver. Die kan trager worden wanneer andere verbindingen, uit ervaring waren dat bij mij altijd torrents.

In de meeste logische gevallen is het cijfer je ping bijvoorbeeld "60" dat betekend dat het 60ms (milliseconden) duurt om een aanvraag van jouw computer beantwoord te krijgen van de server.

Bij snelle games als quake of counterstrike is een vlugge ping belangrijk.