waarom zit er bij nieuwe games een code die eenmalig is ?

Toegevoegd na 37 minuten:
heb me laten weten dat oude games zoals battlefield 1942 geen eenmailge code heeft ..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Deze Code zorgt er voor dat de product die jij hebt gekocht ook van jou blijft , zoals bij call of duty , daar krijg je een code voor die eigenlijk iedereen kan gebruiken maar als jij de code hebt (dat hoort) dan zal hij bij andere niet functioneren een aangeven dat het een ''invalid keycode'' is , de code zorgt er voor dat je echt het spel moet kopen zodat je de volledige of soms ook een groot deel van het spel kan spelen , deze ''keycode'' zorgt dus eigenlijk kort samengevat dat je niet gaat downloaden (ook al heb je gedownload) dan kom je niet zo ver, helaas bestaan er nu ook tools voor om aan die codes te komen maar dit was wel de bedoeling van de ''keycode'' een eenmalige code is het zelfde als hier boven , je activeert het spel en het is voor jouw, dit zou ook moeten werken als je het op een nieuwe computer doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is om te voorkomen dat jij je game inclusief code op internet verspreidt en iedereen van jouw code gebruik kan maken.
bamibal
13 jaar geleden
zodat de spelmakers en de winkel en commercie eromheen veel meer winst maakt omdat gebruikers de hele game moeten kopen en jij het zo niet op idd, bv. internet verspreiden.

Toegevoegd na 6 uur:
Oudere games hielden daar waasrchijnlijk nog geen rekening mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve dat is het nu makkelijker om de games te kopen.
Je betaald ze via Steam en ontvangt vervolgens een download voor de game en de code om hem te activeren.

Nog een voordeel is dat je via jouw account waar ook ter wereld de game kan installeren en spelen zonder dvd/cd