Hoe werken PC games precies als je online wilt. Heb je dan een code nodig of Steam?

Bij de consoles kan je gewoon games 2de hands kopen en er in leggen zonder teveel probleem. Maar kan dit ook met PC games of proberen ze het downloaden hierdoor klem te zetten en heb je een code nodig? En wat is Steam, moet je daar je code halen of is dat gewoon een middel om je simpel games aan te bieden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
1K

Het beste antwoord

Steam is een programma die games online verkoopt namens andere aanbieders. Je kan ook een spel in de winkel kopen en het activeren op steam. Als dat spel erop staat, kan je via de servers van steam online spelen. Ook kan je in Steam vrienden toevoegen. Meeste games op de PC werken met een code, die je moet invoeren en dan kan je online spelen. Naast steam heb je bijvoorbeeld ook Battle.net, voor bijvoorbeeld World of Warcraft of Diablo 3.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Games die via Steam geactiveerd zijn (ook die op een DVD staan) zijn gebonden aan een account en dus niet meer te verkopen. Behalve als die persoon zijn account aan jouw "verkoopt".