Het zijn deels verzinsels, maar bijvoorbeeld de plattegrond van Liberty komt grotendeels overeen met Manhattan. Ik moest erg lachen toen ik de eerste keer in Manhattan in de taxi reed en meteen besefte dat ik daar al eens had gereden: namelijk in GTA. Dat was een zeer grappige ervaring.

Toegevoegd na 2 minuten:
Daarnaast heb je GTA Londen, dat gebaseerd is op de stad London.

Vice City is geinspireerd op Miami

San Andreas is een complete staat en bevat de steden Los Santos (gebaseerd op Los Angeles) San Fierro (gebaseerd op San Francisco)
Las Venturas (gebaseerd op Las Vegas).