Kan ik Super Mario Bros spelen op de pc? Het spelletje dat vroeger werd gespeeld op de Super Nintendo.

Heb er weer even zin in! Ik bedoel dus het spel inclusief de werelden, eindbazen etcetera. Niet de meest oude versie, maar die iets modernere versie van rond circa 1998

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
7.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
moet je op zoek gaan naar een emulator en ROM om dit te kunnen spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat Ritsuka hierboven zegt klopt,zo speelt mijn broer alle oude Nintendo(en Sega) spellen op zijn PC.

Antwoorden (1)

Beste medegamefanaat,

Als je slechts even zin hebt om het weer te spelen, zou ik alle opties hierboven negeren en het spel lekker online spelen op een online emulator. Het enige wat je hiervoor nodig hebt, is dat de Java Runtine Environment up-to-date is. Praktisch iedereen heeft de Java Runtime op zijn computer dus daar hoef je je niet om druk te maken. Bovendien is het illegaal om roms te downloaden die gelicenseerd zijn door bepaalde game bedrijven (lees: nintendo). Als je de game online, met een online emulator speelt, loop je zelf geen enkel risico want je bent niks aan het downloaden.

Als je er mee aan de gang wilt:
http://www.virtualsupernes.com/

Daar kan je bovenaan ergens op Super Mario World klikken en vervolgens zal de emulator opstarten en de game proberen te draaien. Er is dus een mogelijkheid dat je een melding krijgt dat je java runtime moet updaten, maar dat is gewoon volkomen veilig en dat kun je gewoon doen.

Mocht je nog oudere games dan die willen spelen, dan kun je hier terecht:
http://www.virtualnes.com/

Ik wens je vast veel speelplezier, de rest wijst zich vanzelf.