hoe kan ik 1 minecraft server vanaf 2 computers starten?

ik heb een server en een goede vriend wil mij ook helpen maar kan ik die ene server ook starten vanaf een 2 pc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (1)

Je kan de ene server op de normale poort zetten, en de andere server op de andere poort zetten.

het nadeel hiervan is wel, dat als je wilt connecten met de server op de andere poort dat je de poort achter je ip moet aangeven (dus zo bijv: 123.112.132:12345)
Jaspro101
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap wat je bedoeld mar kan ik ook 1 server dus bijv: 123.234.345.45:25565 dezen starten vanaf pc 1 en dan even later overnemen op pc 2
Jaspro101
12 jaar geleden
Dan moet je bestanden overzetten, anders gaat het overnemen niet lukken (dit zou je bijvoorbeeld met dropbox kunnen doen, alle bestanden worden dan gesynchroniseerd via internet met de map op pc 2. Alleen moet je dan wel server uitzetten op 1e en handmatig aanzetten op pc 2.