Als je veel spelletjes speelt worden je ogen dan beter , of slechter?

Ik speel al best lang computergames, eerst op de PC, en nu op de Xbox360. Ik vraag me af of je ogen er slechter van worden, of juist beter ? Krijg je dan een snellere reflex ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (3)

Je ogen worden slechter maar je reflex word beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Amerikaans onderzoek heeft namelijk aangetoond dat het spelen van games het gezichtsvermogen kan verbeteren. Het onderzoek is gepubliceerd in Nature Neuroscience.

De onderzoekers hebben ontdekt dat de ogen beter contrastveranderingen kunnen waarnemen, als men regelmatig actiegames speelt.
Het vermogen om contrast te kunnen zien, is van groot belang in zaken als in het donker autorijden en wanneer men slechtziend is. De contrastgevoeligheid van de ogen wordt met het ouder worden vaak als eerste aangetast. Daarnaast bestaan er verschillende aandoeningen, die de contrastgevoeligheid van de ogen aantast. Een lui oog (amblyopie) is daarvan een voorbeeld.

De onderzoekers wilden echter met hun onderzoek aantonen dat een intensieve game training het gezichtsvermogen van mensen kan verbeteren. Men bestudeerde daarvoor experts in het spelen van games. Hieruit bleek dat mensen die actiegames speelden, waarbij men veel moet richten en op doelwitten moet schieten, beter contrast konden zien dan de mensen die andere soorten games speelden.
De positieve effecten blijken zelfs maanden of jaren te blijven bestaan. De onderzoekers hebben hiermee dus aangetoond dat het spelen van games dus niet slecht is voor het gezichtsvermogen, terwijl dit wel vaak wordt beweerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slechter, door het veel spelen, en het lang staren naar één doelwit kunnen je ogen verzwakken.

Wel word je reflex beter, dit heb je erg bij games zoals: Call of Duty of Battlefield.