Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je veel spelletjes speelt worden je ogen dan beter , of slechter?

Ik speel al best lang computergames, eerst op de PC, en nu op de Xbox360. Ik vraag me af of je ogen er slechter van worden, of juist beter ? Krijg je dan een snellere reflex ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
888

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je ogen worden slechter maar je reflex word beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Amerikaans onderzoek heeft namelijk aangetoond dat het spelen van games het gezichtsvermogen kan verbeteren. Het onderzoek is gepubliceerd in Nature Neuroscience.

De onderzoekers hebben ontdekt dat de ogen beter contrastveranderingen kunnen waarnemen, als men regelmatig actiegames speelt.
Het vermogen om contrast te kunnen zien, is van groot belang in zaken als in het donker autorijden en wanneer men slechtziend is. De contrastgevoeligheid van de ogen wordt met het ouder worden vaak als eerste aangetast. Daarnaast bestaan er verschillende aandoeningen, die de contrastgevoeligheid van de ogen aantast. Een lui oog (amblyopie) is daarvan een voorbeeld.

De onderzoekers wilden echter met hun onderzoek aantonen dat een intensieve game training het gezichtsvermogen van mensen kan verbeteren. Men bestudeerde daarvoor experts in het spelen van games. Hieruit bleek dat mensen die actiegames speelden, waarbij men veel moet richten en op doelwitten moet schieten, beter contrast konden zien dan de mensen die andere soorten games speelden.
De positieve effecten blijken zelfs maanden of jaren te blijven bestaan. De onderzoekers hebben hiermee dus aangetoond dat het spelen van games dus niet slecht is voor het gezichtsvermogen, terwijl dit wel vaak wordt beweerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slechter, door het veel spelen, en het lang staren naar één doelwit kunnen je ogen verzwakken.

Wel word je reflex beter, dit heb je erg bij games zoals: Call of Duty of Battlefield.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding