Als je oorlogs first person shooters goed vind, vind je dan Portal 2 ook goed?

Ik vraag me af of ik Portal 2 voor de pc moet kopen want het ziet er zo anders uit qua first person shooter.

Far cry 2, Crysis 2, die first person shooters deed ik graag. Maar is Portal 2 ook zo ongeveer? Of is het compleet anders dan Far cry 2, crysis 2... ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (4)

Niet perse Portal is veel meer een puzzel/denk game dan een actiegame. Compleet anders dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom noemt gamespot het een first person shooter?
http://www.gamespot.com/pc/action/portal-2/index.html?tag=result%3Btitle%3B0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het wel zo speelt, en de POV is hetzelfde. Alleen doe je wat anders. Het is eigenlijk een First Person Puzzlegame maar omdat er daar niet veel van zijn hebben ze het maar FPS genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij half life en half life 2 moest je ook puzzels oplossen. Maar bij Portal 2 zijn er dus veel meer puzzels en is het eigenlijk een puzzelgame?
Kimath
13 jaar geleden
Bij Half Life heb je nog verschillende wapens, in Portal alleen de Portal gun, die schiet geen kogels.
Mooie uitleg trouwens :)
Ik speel zelf alleen maar shooters en horror games. Hierbij komen dan soms spellen als minecraft, super meat boy en portal kijken. Portal is echt een serie voor mensen die van problemen oplossen/puzzelen houden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat hoeft niet. Portal 2 is meer puzzle en actie, dan een shooter. Echter zou je de besturing wel gewend zijn en zul je het alsnog een gaaf spel vinden ;) Het zou kunnen dat er ook een schiet (in de zin van: anderen beschieten) functionaliteit in Portal 2 zit, maar dan moeten we nog even wachten tot ze release (nog bijna 1 dag ;) )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is absoluut geen shooter, het is een denk en puzzel spel. Maar er zit erg leuke humor en sarcasme in, en de puzzels zijn origineel. Ook mooie graphics, ik heb de hele avond zitten spelen :)
Als je puur van de shooters bent, vind je Portal 2 waarschijnlijk niet zoveel aan. Maar ik raad aan het toch te proberen, het is erg leuk.

Je moet eigenlijk wel eerst deel 1 hebben gespeeld, voor de verhaallijn. Hoeft niet per se, maar is wel zo leuk.
Ik denk dat deel 1 nu ook wel een stuk goedkoper is. Zo kun je kijken of het genre je ligt.
Kimath
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor je antwoord.
Waarom noemt gamespot het dan een first person shooter?
http://www.gamespot.com/pc/action/portal-2/index.html?tag=result%3Btitle%3B0
Kimath
13 jaar geleden
Het is first persoon, en je hebt een gun vast waarmee je schiet. Maar je schiet alleen geen kogels, maar een blauwe of oranje portal.
Ik denk dat die categorie het beste bij het spel past, want het is ook geen standaard puzzel game. Het is een beetje een mix van genres.