Als je continu aan gamen denkt en je andere activiteiten laat schieten om maar met je game bezig te kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je gwn niet zonder kunt! ik ben een beetje verslaafd aan een game. als je geen dag/uur zonder kunt dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als Je Xbox alles is voor je, dat je bijv. gelijk na school er achter zit, al je tijd verspelen in de xbox. ik heb ook xbox zit er soms achter als er niet veel te doen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hieronder een aantal symptomen van gameverslaving:

- Werk, school, sociaal leven en nachtrust raken verstoord.
- persoonlijke hygiëne en eten word verwaarloost.
- Veel uren per dag spelen.
- Gamen word als ontsnapping aan de werkelijkheid gebruikt (bijvoorbeeld als ouders ruzie hebben, gaat het kind gamen om te vergeten).
- Bij aanspreken op het bedrag komt ontkenning of boosheid.
- Irritatie als hij/zij gestoord word tijdens het gamen.
- Soms word er gebruik gemaakt van stimulerende middelen als energiedrankjes en koffie, om langer door te kunnen spelen.
Kimath
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook erg fanatiek zijn met een spel (ivm met dat irritatie tijdens gestoord worden), maar dit wil nog niet zeggen dat je verslaafd bent. Maar je algemene richtlijnen zijn wel goed hoor!
Kimath
13 jaar geleden
Ja, dat fanatiek ken ik soms ook wel. Als ik net in een spannend stuk zit, wil ik ook niet gestoord worden. Maar als ik er vervolgens voorbij ben en bij een save point ben, zet ik vaak wel het spel even af om weer tot rust te komen :P