hoe bepalen ze welke leeftijd er aan een computerspel zit? :$

mijn vraagje is, ik zie in winkels zie je allemaal spellen en op deze spelen staat 18+ en alles maar wat zijn de regels daarvoor? voor 16 en 18+ want ik ga twee keer een schietspel eentje was 16+ en ander 18+ maar waarom is die ene dan 16+ en niet 18+ weetjewel? :$ het liefste het simpelst mogelijk bijvoorbeeld een regeltje ofzoo

kaylee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

het ligt heel simpel, een spel is 16+ (in dit geval schiet spel) als er geweld in voor komt met betrekking to oorlogen dus soldaten tegen soldaten het word 18+ als dit geweld betrekt van persoon op persoon dus niet soldaten een voorbeeld is call of duty, deze was altijd 16+ omdat dit over soldaten tegen soldaten ging, maar bij modern warfare 2 zat er een level waarbij je een vliegveld overhoop moest schieten onschuldige mensen, daarom was deze 18+ gemaakt vaak word een spel al gauw 18+ als er sex en geweld in voor komt denk maar aan GTA en Saints row
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

de leeftijdsgrens is niet voor de leeftijd qua moeilijkheidsgraad, maar qua emotionele inhoud.

http://www.gamenmetkinderen.nl/pegi/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ziet wat de leeftijd is, bijvoorbeeld 18, dan moet je niet een kind van 12 daaraan zetten. Bij 18 en een jongere van 16 maakt dat niet zoveel verschil. Met logisch denken neem je altijd wel een goeie beslissing. Het is eigenlijk meer een warschuwing om er rekening mee te houden dat de inhoud beter is voor de kinderen van de gestelde leefijd.