Mijn RAM geheugen is vrij groot, (4GB) maar mijn fysiek geheugen draait meestal op 95%, hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (3)

waarschijnlijk heb je een programma de heletijd op de achtergrond met je mee lopen zonder dat je het door hebt.

type control+alt+delete
druk op taakbeheer starten
en klink dan op processen

daar zie je alle programma's die op dat moment aan het draaien zijn, maar let op zet niet zomaar iets uit waarvan je niet weet wat het is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt er totaal aan.

CTRL+SHIFT+ESC geeft de TaskManager, of TaakBeheer in het Nederlands. Je moet dan bij processen kijken en sorteren op geheugen gebruik. Dan kun je zien welke processen er veel geheugen verbruiken. Dan kom je op een stukje ervaring over welke processen inderdaad (te) veel geheugen innemen.

Het is echter niet abnormaal dat 4GB volledig in gebruik wordt genomen. Enkele programma's pakken alles wat ze pakken kunnen. Zeker als ze actief zijn. Andere programma's lekken geheugen waardoor het verstandig is af en toe je computer opnieuw te starten. Ik zet mijn laptop _altijd_ in slaapstand, waardoor hij sneller opstart, maar daardoor dus nooit opnieuw opstart. Ik heb weinig tot geen problemen daarmee. Als je veel rommel download (zoals virus scanners, spyware scanners, Google Toolbars, etc, etc) dan is je geheugen extreem snel op inderdaad.

Nogmaals, ik zou me er niet te veel zorgen over maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak zijn Anti-Virussen het probleem. Vooral als je twee of meer op je computer hebt staan.