Wat kan je zeggen tegen iemand die met jou haar laatste telefoongesprek heeft vanuit het sterfbed?

Ik ben erg gespannen en verwacht voor 20:00 haar telefoontje

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (13)

Ik hou van je.
13 jaar geleden
dat je haar veel sterkte wenst
dat je haar zult missen
dat je haar een goede reis wenst {niet grappig bedoelt}
en dat je haar NOOIT zult vergeten

ps heel veel sterkte voor jou
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk aan je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
praat met haar over de leuke momenten die jullie hebben mogen delen samen.over dat je haar zal missen en dat je haar altijd in je hart mee zal dragen.sterkte

Toegevoegd na 1 minuut:
dat je iedere week op n bepaalde dag en tijdstip n kaarsje voor haar aansteekt en haar iedere avond n goede nacht wenst.(dat doe ik ook nog steeds na t overlijden van mn allerbeste vriend)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niks.... laat diegene het woord doen.
en als er iets gevraagd word , geef dan gewoon een antwoord , wat je hart ingeeft,
sterkte.
wees eerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga niets uit je hoofd leren!!
Laat je hart spreken en vertrouw er op, dat je dit kunt.
Dit kan je onmogelijk van te voren oefenen.
Laat je gesprek vooral bestaan door te luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zitten wij op 1 lijn zeg, af en toe.
Dit is het enige en ultieme juiste antwoord.
Je bent me voor geweest, geweldig.
100 plussen voor jou als het kon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is niet de eerste keer, ik lees ook vaak antwoorden van jou, die eigenlijk mijn tekst zijn/ lijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)
Spreek uit wat je positieve ervaringen zijn die je je van met de stervende persoon hebt en zul blijven herinneren. Dus hoe ze in positieve zin voortleeft. Als er ook vervelnde ervaringen zijn, geef in ieder geval een positieve conclusie. Bedenk wat je ongeveer zelf zou willen horen .
N.B. Het is beter om positieve gedachten te uiten bij leven dan na het overlijden van iemand, vind ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat je haar een goede laatste reis toewenst..

dat waren de laatste woorden die ik nog maar kort geleden tegen mij vader zei..een goede reis..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snap je precies..die van mij wachte tot ik er was.
Daar kun je je geen beeld van vormen , een plan maken . Je HART van Liefde weet precies wat het doen moet op dat moment !
ZICHZELF zijn. En dan komen de woorden vanzelf. Zeg wat je voelt !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga op je gevoel af. Misschien hoef je nog niet eens iets te zeggen.Laat het van het moment afhangen. Waarschijnlijk komt het vanzelf als je haar stem hoort. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Afhankelijk van de persoon en relatie zou ik veel dank uit spreken voor wat deze voormij heeft betekent, dat ik bedroeft ben afscheid te moeten nemen maar dat dit niet opweegt tegen alle mooie momenten die je samen hebt mogen beleven, dat je de persoon in je hart zult blijven meedragen.
En verder zo ik niet te veel zeggen maar luisteren en inhaken waar het kan en wenselijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spreek vanuit je hart. Afscheid nemen bestaat nl. niet, je komt elkaar ooit weer tegen. Heel veel sterkte met het gesprek en ook erna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad door datgeen je voelt om op dat moment te zeggen, Ik vind het eigenlijk niet zo erg gepast om dit te vragen op goeievraag, Omdat niemand hier weet wat voor band je met die persoon hebt, en echt alleen jij weet wat je het beste kunt zeggen, Dus mijn advies is: Zeg wat je voelt wat je moet zeggen.

Groetjes
Mirelly