Is de richting van de studie wel de juiste voor jou?

Het komt voor dat lichaam en geest 'tegenstrubbelen' wanneer je iets aanpakt wat volgens 'je blauwdruk' niet nodig is ; dat niet past op de weg die je in dit leven zou gaan lopen.
Voel eens goed en denk er nog eens goed over na. Wellicht geeft dat je de duidelijkheid waarnaar je zoekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank u

Andere antwoorden (5)

misschien een beetje oververmoeid (of een verkeerde bril)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is je houding niet goed: fysiek - niet rechtop zitten, zodat je slecht kunt dóórademen en duf wordt? Of mentaal: dat je er misschien helemaal geen zin in hebt, zoals je hoofdpijn kunt krijgen voor een afspraak waar je tegenop ziet?
Zorg dat je niet direct na het eten gaat studeren (want dan is je hele lijf duf), dat je goed zit, weet wat je wilt gaan doen, regelmatig even pauzeert (loop even naar de keuken om een bak thee of zo te zetten, beweging stimuleert je lijf).
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt op een concentratieprobleem ( add bijv. in het ergste geval ).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(hihi, voel me niet aangesproken) waarom zou ADHD niet kunnen in het 'ergste' geval?
Kijk eens naar het tijdstip van studeren. Als je dat savonds doet rond een tijdstip dat het eigenlijk normaal is om te gaan slapen (tenminste dat neem ik even voor je aan), dan zou ik eens gaan overwegen om wat vroeger op de dag te studeren, nádat je een dutje heb gedaan. Je bent dan helder zodra je wakker wordt (en minder vermoeid uiteraard) en je kan alles makkelijker opnemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Want die vermoeidheid kan dus komen van lange schooldagen, werk enz. enz. Dan is even slapen wel zo handig :) als je thuis bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als toevoeging op de al gegeven antwoorden de mogelijkheid dat je aan het vermijden bent.
Als je bijvoorbeeld helemaal geen zin hebt in die studie, of überhaupt in studeren, of alleen op dat moment even baalt, dan kan je lichaam dat aangeven door in slaap te vallen. Letterlijk "de luiken dicht". Door te slapen vermijdt je dan om erover na te denken wat er aan de hand is, bijvoorbeeld omdat je dat te moeilijk vindt.
Heeeeel herkenbaar ;-))