ik heb bijna de sterfdag van mijn tante voorspeld zij is 20 mei overleden en ik dacht aan woensdag 26 mei ik zat dus een dag na de begrafenis

ben ik nu paranormaal begaafd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (12)

nee dat is dom toeval.
zelfde dat als ik bij de buren aanbel en hier het licht aanspringt.
toeval dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Dit ben je niet.
Je hebt een datum in je hoofd genomen en had niet eens dezelfde dag in gedachten.

gecondoleerd trouwens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want je had het gewoon fout. Je zat er wel dichtbij, maar dat is gewoon toeval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, net als de weerkundigen die altijd het weer bijna goed voorspellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die gasten hebben radars.
Je bent helderblind. Je denkt dat je voorspelt, maar je hebt het helemaal fout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje LOL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha
als je 6 dagen ernaast zit ben je niet paranormaal begaafd..
als je tante erg ziek was, dan is iedere dag mogelijk haar laatste geweest..
het heeft niets met het boven natuurlijke te maken , maar het was puur toeval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is w.s toeval. hoogstwaarschijnlijk was je tante al erg ziek. Stel dat ze plotseling uit het leven is weggenomen en dat niemand het heeft aan zien komen behalve jij dan zou het best kunnen dat je een paranormale ingeving hebt gehad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarvoor is je informatie te summier.

Voorbeeld: Als jouw tante jong en gezond was en plotseling om het leven is gekomen, dan is het heel bijzonder dat jij uberhaupt een maand (mei) in gedachten had en daarbij dacht aan het overlijden van je tante.

Ander voorbeeld: Als jouw tante al heel lang ziek is, terminaal is, en haar overlijden er echt aan zit te komen, is het meer een kwestie van goede inschatting dan van paranormale begaafdheid dat je ongeveer haar sterfdag in je hoofd had.

Kortom: Ga voor jezelf eens na wat de situatie was, en trek daaruit een realistische conclusie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat betekent dat je mens bent.

Een menselijke neiging is om overal verbanden tussen te zien. In plaats van te denken 'ik had het mis', denk je 'ik had het bijna goed'. En 'een dag na de begrafenis is toch heel bijzonder'.

Je zou precies hetzelfde gedacht hebben als je 20 april had gedacht: alleen de naam van de maand fout. Of als je een andere donderdag (dit jaar was 20 mei een donderdag) in gedachten had gehad.

Of als jouw datum de datum was geweest dat haar toestand verslechterde, of de dokter langskwam, of toen ze een korte opleving had, of toen ze extra hartelijk afscheid nam van visite die wegging (net alsof ze het zelf toen al wist).

En zo kun je voor iedere willekeurige datum die je in je hoofd had kunnen hebben wel iets bedenken waardoor het heel frappant lijkt dat je nou net aan die ene datum dacht.

Niet dat ik denk dat je dit hebt verzonnen: de menselijke geest weet dit soort 'verbanden' helemaal spontaan te leggen, zonder dat je bewust iets hoeft te verzinnen. Dat is gewoon hoe je hersenen werken, en het heeft niets te maken met paranormale gaven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs als je de juiste dag had voorspeld, dan nog zegt dit niets, als je dat nu drie keer achter een zou kunnen, dus drie maal een juiste datum voorspellen, dan is het mogelijk, maar nog steeds niet meer dan mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit mij aan bij het antwoord van Ed.
Zelf heb ik dit wel meerdere malen mogen meemaken en hier zaten echt geen dagen tussen en deze mensen waren niet bijzonder ziek of zo.

Zelf 1x op een een paar uur vooraf, dit heb ik gelukkig ook vooraf met mijn ouders toendertijd kunnen delen, anders denken ze nog dat je gek bent ook ;)

Dus ja het kan zijn dat je paranormaal begaafd bent, maar dat kan je niet zeggen na pas één ervaring.
Daar komt bij dat jou voorspelling niet echt nauwkeurig was, maar daar valt over te twisten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat dit een paranormale ervaring te noemen is.
Zelf heb ik wel iets "raars"meegemaakt.
Aan de ene kant herschrijf ik het als toeval, maar aan de andere kant was/is het wel erg speciaal.

Mijn beide oma's hadden kanker.
Een van mijn oma's is in 1997 gestorven op de 1e van Augustus
Haar verjaardag was op 5 januari
Mijn andere oma is in 2009 gestorven, ze had longkanker en het was sowieso zeker dat ze het niet zou overleven, zij hoorde in augustus 2009 dat ze deze ziekte had en dat ze ongeveer nog 9 maanden a 1 jaar zou leven
1 december 2009 was ik bij haar (was echter geen sprake van dat ze zou sterven) maar toen ik thuiskwam keek ik naar de datum en zag dat het de 1e (december was) en ik dacht nog (heel maf misschien) Nee oma jij gaat mij niet verlaten op de 1e van een maand , maakt eigenlijk niet uit welke datum het is, je wilt iemand waarvan je houd sowieso niet kwijt.
Maar goed ik dacht en zei het die dag.. 19:00: Ik krijg een telefoontje dat mijn oma is overleden op 1 dec

Het aparte is dat deze oma's allebei op de 1e zijn gestorven en dat ze beide op de 5e jarig waren
En mijn voorgevoel was op 1 dec 2009 gewoon heel erg aanwezig *mijn oma overleed niet aan de longkanker(wel aan de gevolgen), maar aan een longembolie en dit wist ik niet van tevoren...

Ik wil dit verhaal wel delen, en zeggen dat het niet per se paranormaal is , maar dat er soms dingen gebeuren die wel bijzonder zijn