Wie weet wanneer ik merk of ik met een overledene praat?

Er is me meermalen gezegt dat ik helderhorend ben en dat ik met overledene praat maar hoe weet ik nu dat ik dat doe en niet mezelf antwoord geef .....waar moet ik op letten..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag, het is heel goed dat je rekening houdt met de mogelijkheid dat je eigen geest de antwoorden produceert in plaats van dat de geest van een overledene dat doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar zou je beter met een deskundige op dit gebied kunnen praten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, maar het eerste wat me te binnen schiet is ; als die persoon niet reageert;)

Het beste antwoord

Dit is een wonderlijke vraag.
Iemand anders zegt jou, dat je met overledenen praat en jij weet van niets.
Zolang jij van niets weet, kan je ook niets.
Zo gauw jij dat wel kunt, hoef je het hier niet meer te vragen.
Het praten met overleden is niet zo maar te leren, nee je kan het niet leren, ze leren het jou!
En zolang jij niets hoort, bestaat het niet.
Dus ja, waar moet je dan op letten?
Laat je gevoel het werk doen en vertrouw daar op, dan heb je een begin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, rare min: +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede reactie, mee eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je eddijst ik laat mijn gevoel ook zijn werk doen maar soms zit ik dus met de twijfel of ik het nu zelf soms beantwoord of niet en daar zit ik mee...Heb al vele mensen geholpen maar toch zit ik met die vraag... raar maar waar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist, nu zie ik een eerlijk antwoord , het is alleen je twijfel wat nu wel en wat nu niet van gene zijde is.
Je weet en kan het dus wel, in je verwijderde vraag beweerde dat je het niet wist.
Twijfel is in het paranormale de grootste boosdoener.
Ik wil je best wel verder helpen maar dan via een P.B. als je dat wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou dit erg op prijs stellen Vriendelijke groetjes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O.K. hoor wel van je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor je vriendelijkheid en informatie Vriendelijke groetjes

Andere antwoorden (8)

Als de asem van je gesprek partner naar lijk ruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is lastig je kunt wel aan het fantaseren zijn. Maar probeer het eens met vragen waar je geen antwoord op hebt en waar je misschien het antwoord kunt achterhalen achter af
13 jaar geleden
Tja,dat is een moeilijke.
Ik denk,dat wanneer iemand héél sterk verbonden is met een dierbare overledene,dat diegene daar nog lang zó mee bezig is in zijn/haar gedachten,dat het soms nét lijkt alsof je die overledene soms nog lijkt te horen.

Zélf heb ik ervaren,dat toen m'n moeder ruim 2 jaar geleden was gestorven,ik tot een aantal maanden daarna weleens op straat een vrouw tegenkwam,die er zó sterk op leek (zelfde blonde haar,zelfde figuur,enz.) dat ik er zelfs van schrok.

En dat gaf best wel een schok.
Maar het is óók een aanwijzing dat in bepaalde situaties,waarin heftige emoties spelen,onze zintuigen ons parten kunnen spelen.

Ik weet natuurlijk niet hoe lang het geleden is dat je een dierbare hebt verloren,maar dit zou een verklaring kunnen zijn.
Praat over je (onverwerkte) verlies met iemand die je in vertrouwen kunt nemen en die je begrijpt,ok?

Héél veel sterkte toegewenst ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je voor je lieve antwoord maar het heeft niets met een bekende overledene te maken ik hoor vaak antwoorden op vragen die ik stel..maar vroeg me af of ik dit nu zelf doe of niet? vriendelijke groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok,hartelijke groeten terug + tnx ;-)
En hierbij dan nog een sceptisch antwoord, kijk maar of je er wat mee wil of wat aan hebt:

We hebben allemaal wel een innerlijk stemmetje dat ons soms antwoorden geeft, en niet altijd even logische antwoorden. En al helemaal geen antwoorden waar je altijd naar hoeft te luisteren. Het kan best zijn dat dat stemmetje bij jou wat duidelijker ontwikkeld is.

JIJ bent de vreemdeling die jou het beste kent. Laat je door een ander niet vertellen dat jij stemmen van overleden mensen hoort. Als je zelf van binnen weet, of het sterke vermoeden hebt, dat dat niet zo is, waarom zou je dan naar ze luisteren? Waarom zou je de minst waarschijnlijke oorzaak van het stemmetje wél geloven en niet wat je eigen gevoel je ingeeft? Doe je voordeel met wat het stemmetje je zegt en negeer het als het jou beter uitkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Demonen doen zich voor als overleden personen.
Nooit doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Demonen, voor zover jij er in gelooft, zijn overledenen, ze doen zich niet als zodanig voor.
Geen min hoor, jij uit alleen maar jouw overtuiging.
We hebben allemaal contact met overleden familie of geliefden, maar op een manier die de meeste mensen niet herkennen. Het gaat er dan om dat je een beetje bemoedigd wordt als je in de put zit, of gewaarschuwd dat je meer fruit moet eten. Echt, zulke gewone dingen, die je moeder of zo normaal ook tegen je zou zeggen.

Als je het niet herkent is het niet goed voor je om te proberen je ervoor open te stellen. Daarmee kun je jezelf heel erg in de war brengen. Dan weet je pas écht niet meer wat van jou komt en wat niet.
Bij iedereen komen wel eens gedachten op die eigenlijk nergens op slaan, of die je op een verkeerd idee brengen. Dan ga jij nog denken: dat zegt mijn overleden oma tegen me, terwijl dat helemaal niet zo is.
Als je echt aanleg hebt om paranormaal te zijn, dan ontwikkelt het zich vanzelf en dan weet je dat ook echt wel.
En anders: niet mee bezig zijn.
Je kunt het toch niet controleren.
Jezelf niet in de war maken dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je voor je lieve antwoord ,
Ik heb er mensen al soms mee geholpen maar toch soms vraag ik het me af of het van mezelf uit komt of dat ik het ïnkrijg" vriendelijke groetjes
Cryofiel
13 jaar geleden
Ook acteurs die net doen alsof ze met overledenen kunnen praten, kunnen mensen daar enorm mee helpen. Dat zegt dus niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wel een plusje waard.
Kippenvel en huilen zijn twee emoties die op kunnen komen. En misschien dat je lichte pijn of druk voelt op de plek waar diegene aan is overleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je gaat je zelf een beetje duizelig voelen meestal ben je alleen en krijg je kippenvel op je lichaam je voeld je dan ook allen en je bent moe daarna