in elk geval naar harmonie in zijn of haar eigen leven denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar niet iedereen ziet die harmonie hetzelfde; sommigen vinden het het harmonieust als iedereen zich aan hen aanpast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.
Er zijn mensen die het allemaal geen bal uitmaakt of er harmonie is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er aan wat je onder harmonie verstaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn figuren op diverse fora, de zogenaamde trollen,die er juist genoegen in scheppen de harmonie te verstoren. Misschien dat zij er naar streven harmonie in hun eigen leven te bereiken, maar beslist niet in andermans leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt ervanaf hoe harmonie wordt gedefinieerd. Voor de één zal het wat anders betekenen dan voor de ander. Het lijkt me sowieso al een vage term. Het antwoord is dus nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
harmonie tussen 2 of meer mensen is de reinste vorm van harmonie. het is een gevoel, alsof je zweeft. en niet alleen, maar met meerderen. het ontstaat als alle betrokkenen de anderen volkomen accepteren in hun verschillen. maar belangrijk is ook dat er veel overeenkomsten zijn. ik denk dat iedereen zou moeten streven naar harmonie. want het is heerlijk om mee te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie omschrijving. + Ooit had ik wat jij beschrijft in mijn leven, dat gevoel , dat spontane accepteren van en met anderen , maar de disharmonie die ik nu voel zal helpen mijn leven naar een nieuw niveau te tillen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee... dat is wel toevallig. datzelfde is bij mij nu ook aan de hand. ik kom nu iets in mezelf tegen wat ik wil veranderen. maar dat betekend wel dat de harmonie tussen mij en degenen waar ik het meest mee omga even ver te zoeken is. maar ik weet zeker dat ik na deze periode een mooier en echter persoon ben en inderdaad mijn leven naar een hoger niveau tilt. dan komt de harmonie vanzelf weer terug en zal waarschijnlijk alleen maar sterker zijn. ze wachten rustig af.
Spiritueel gezien , ja en nee.

Het streven naar harmonie in het leven , alleen en met anderen , dat is er en is een spiritueel gevoel. En dan komt voor sommigen dat moment dat het ineens over is .

Je leven was mooi en waardevol. Maar je "ziel " is verder gegaan , heeft een nieuwe stap gezet, en wil jou laten weten dat de harmonie in disharmonie veranderd is . Want het leven dat je leefde , past niet meer bij wat je ziel van je verlangt ( waarbij ik "ziel " wil omschrijven als het binnenste diepste "zelf " in je , een zelf die anders dan jouw verstand , niet twijfelt ) .

Dan streef je niet meer naar harmonie zoals hij was , maar je streeft naar harmonie zoals hij moet gaan worden , een harmonie die jouw naar een nieuw niveau in je leven kan gaan brengen.

Het moeilijke is dan om met deze disharmonie om te gaan. Je ergernissen aan het "oude" , dat zich natuurlijk nog steeds in je leven manifesteert , te kunnen aanvaarden en gedogen. De "nieuwe " stukjes van je leven te kunnen plaatsen , zodat verandering mogelijk wordt .

Harmonie zoeken is in mijn beleving heel hard werken , maar je zou het niet anders dan dat willen , omdat je ziel dit van je verlangt.