Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom staat het ichtus visje altijd met zijn neus naar links

het is mij op gevallen dat het ichtus visje altijd naar links wijst. waarom is dit. is dit een niet afgesproken regel of zo of heeft het een betekenis

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
6.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dat is gewoon de richting waarin het getekend / ontworpen is, en zoals alle logo's en beeldmerken, drukken we die in de regel niet in spiegelbeeld af, zelfs niet als het dan ook gewoon nog herkenbaar zou zijn.
Of er achter het oorspronkelijke ontwerp een achterliggende reden zat om het zo te doen, valt vrees ik niet meer te achterhalen ; het is al een beetje oud.
(afb. 1)

Overigens is het met het Ichthus-logo zo te zien niet zo zwart-wit ; er zijn vele vele versies van, en sommigen daarvan staan inderdaad met het neusje de andere (verkeerde ??) kant op.
(afb. 2)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oorspronkelijk maakte het niet uit welke kant de vis op zwom. Het symbooltje op zich was voldoende. Er zit dus geen speciale betekenis vast aan de richting.

(RJ)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb altijd gehoord dat de vis 'tegen de richting in' zwemt (zal wel de leesrichting zijn?).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha misschien omdat de gelovigen ook maar op 1 manier kunnen denken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat maakt niks uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding