Goed overzicht spirituele opleidingen/cursussen??

Is er ergens een (onafhankelijk) overzicht te vinden over spirituele opleidingen/cursussen??
Elk instituut zegt natuurlijk dat haar opleidingen/cursussen de beste zijn, maar is daar ook ergens bewijs van te vinden?? Is ooit getoetst welke opleidingen beter zijn in theorie, praktijk, etc.??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag is wat tegenstrijdig. Je zoekt de beste opleiding. Maar 'de beste zijn' is natuurlijk anti spiritueel. Ook zoek je rationeel naar 'getoetste' opleidingen, maar in de spiritualiteit moet je een opleiding op 'gevoel' uitzoeken. Maar misschien zal je dat allemaal gaan leren op de spirituele opleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad op the feeling! En het LEVEN zelf is al een spirituele les opzich ;) als je je maar openstelt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ gdanonym: je hebt gelijk dat mijn vraag wat tegenstrijdig klinkt. Heb ook even zitten stoeien met de vraagstelling.
Je tip om een opleiding op gevoel te zoeken is zeker een goede!

Het beste antwoord

Om te weten waar je terecht komt, is het goed om te checken wat de achtergrond is van het opleidingsinstituut of de coach waar je eventueel mee in zee wilt gaan. Is de benaderingswijze beproefd en goed onderbouwd, of is dit iemand die een eigen theorie heeft bedacht en anderen daarin mee probeert te krijgen (zonder dat de werkzaamheid ervan bewezen is)? Vertrouw niet alleen op mooie woorden en een prettige ogende verpakking.

Veel succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op www.spiritueleopleidingen.com vind je zeker wat je zoekt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze is beter, een overzicht van spirituele lezingen, beurzen, cursussen en workshops door het hele land!
http://www.droomvrienden.nl/aanbod/workshops.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is dit iets voor je?
http://www.spiritueelwijzer.nl/action/keywordsearch/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het tijdschrift Onkruid heeft een gids, met een naam als Spirituele Opleidingen Gids oid, met een overzicht van wat er allemaal bestaat in Nederland (en misschien ook van België?), inclusief adressen enzo.
Er is ook een digitale versie van, hoewel die zo op het eerste oog minder uitgebreid lijkt. Zie bron.

Er staan geen vergelijkingen in van kwaliteit, voor zover ik weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een organisatie, de FONG (Federatie Opleidingen Natuurlijke Geneeswijzen), speciaal voor de betere opleidingen. Opleidingen die op HBO niveau functioneren en die voldoen aan de eisen van de FONG kunnen hier lid van worden.

Ook onafhankelijk zijn de opleidingseisen van beroepsverenigingen, die geven aan welke opleiding aan hun criteria voldoet. Maar er zijn nogal wat verschillende spirituele takken van sport, en nog meer beroepsverenigingen.

De 2de link hieronder is meer voor cursussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik persoonlijk zou meer uitgaan van mond op mond info.

Ik zie dat je life coach bent. Uit eigen ervaring kan ik je onderstaande link van harte aanbevelen, mn de specialisatie Transpersoonlijk counselen.
Het is een 4 jarige opleiding maar je kunt in aanmerking komen voor dispensatie.
Verder hebben zij kwalitatieven kortere opleidingen.
Succes.

Ac. Integrale menswetenschappen / SPSO, Utrecht