Dit hele artikel geeft het antwoord op de vraag: http://sites.google.com/site/eeuwoutvanderlinden/Home/artikelen/black-is-beautiful
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee, maar ook geen blanken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koning salomon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb mij laten vertellen dat Jezus zwart was maar of dat zo is moeten we nog uitvogelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik het me goed herinner was Jafet de stamvader van de negers dus zal hij zelf ook wel een neger geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koningin van Sheba, was een van de vrouwen van koning Salomo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In die tijd en plaats waren de mensen van nature al een stuk donkerder van kleur dan hier in het westen.
Lijkt me logisch dat er niet over negroide mensen geschreven werd toen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik ben er niet een tegengekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. In Handelingen 8 wordt de apostel Filippus naar een negroïde man gestuurt om een thoragedeelte uit te leggen.

Het gaat om een Ethiopiër, een eunuch, een hoge ambtenaar van de kandake, de koningin van Ethiopië, die belast was met het beheer van haar schatkist.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, in Hooglied 1 : 5 - 6 bijvoorbeeld
"Meisjes van Jeruzalem, donker ben ik, en mooi, als de tenten van Kedar, als het doek van Salomo's tenten. Kijk niet op mij neer omdat ik donker ben, omdat de zon mij heeft gebrand."

Dit stukje heb ik uit de krant. In de bron (de statenvertaling) wordt zelfs 'zwart' genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er vanaf waar je de bijbel leest. In afrika zijn er muurschilderingen van alle figuren uit de bijbel afgebeeld als zwarte mensen. In de bijbel wordt namelijk meestal niet uitdrukkelijk over zwart of wit geschreven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker. Denk aan de moorman van Candace. Die bezocht Jeruzalem toen Jezus gekruisigd werd. En Philippus kreeg de Goddelijke opdracht zich bij hem te voegen om hem te onderwijzen.
Ook wordt er van een van de vrouwen van koning Salomo een Numibische wordt genoemd.