Ik denk dat het te maken heeft met hoe je een bloem ziet?
Als je de bloem ziet, zie je dan diegene die je die bloem heeft gegeven? Dan is het zijn aandacht die je troost.
Zie je de weide waarin die bloem heeft gestaan, dan is het de natuur en het leven die je troost.
Ook kan de kleur verwant zijn met jou en/of je lievelingskleur, of de geur.

Maar in bijna alle gevallen in het de herinnering, die de bloem bij je opwekt, welke je zal troosten.

Welke herinnering/gedachte krijg je als je bloemen ziet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Omdat bloemen uit de natuur komen waar de zon schijnt.
En waar alles groeit en bloeit.
Leven,,en dat is wat ieder mens wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ja een stukje natuur in huis :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi
ze zijn mooi en ruiken lekker.
sommigen dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bloemen brengen troost door het gebaar van het geven.
Bloemen brengen troost door de kleuren.
Bloemen brengen een lichtstraaltje mee, in donkere tijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 wijze waarheden.+1
Als ze door iemand gegeven worden dan is het meer het gebaar van geven dat troost, dan de bloemen zelf, ervaar ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doordat ik van elke bloem of plant blij kan worden, geven ze me troost bij ziekte of een dip.
De geur, kleur en de vormen zijn elke keer weer een feest om te zien en dat maakt blij en/of minder verdrietig.
Dit werkt voor mij denk ik beter dan troost zoeken in drank of drugs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal wel raar zijn maar ik houd niet zo van bloemen.

Ja, wel als ze in de tuin groeien of in een park of in de natuur. Dan kan ik er erg van genieten, ook van het fotograferen ervan.

Maar zo'n gekunstelde bos, die je dan allemaal schuin moet snijden en in een vaas zetten, nee, ben ik niet dol op.

Dat iemand er aan denkt om je bloemen te geven, of te sturen, dat vind ik wel heel lief natuurlijk en in die zin is daar een soort van troost in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bloemen zijn een manifestatie van de perfectie in onze wereld. De perfectie van de natuur. Tegelijk zijn ze een aanwijzing naar de tijdelijk aard van ons bestaan en voor de hoop dat alles wat bloeit en leeft terugkeert.
Bloemen raken emoties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bloemen fleuren je humeur op door de geur en de kleur. ze geven je positieve energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doordat je ineens geconfronteerd wordt met bloemen die uit de grond geplukt zijn en dus een langzame pijnlijke dood ondergaan kan het zijn dat je gaat denken: Ach, uiteindelijk ben ik er toch nog zo slecht niet aan toe. Waardoor je je getroost gaat voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bloemen geven kleur aan ’t leven.
Bloemen doen ons vaak zo’n deugd.
Bloemen kunnen blijdschap geven.
Ze zijn zo vaak ‘n bron van vreugd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al het goede dat wij hebben komt van God.

Bloemen zijn een uiting van de liefde die onze Schepper ons betoond.

(Jakobus 1:17) . . .Elke goede gave en elk volmaakt geschenk komt van boven, . . .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kúnnen bloemen eigenlijk wel troost geven? Dat wordt aangenomen in de vraag, maar daar ben ik niet van overtuigd.