Wat gebeurt er, als een paar mensen op een oijabord hebben zitten spelen, en ze houden er mee op, maar ze sluiten de poort niet ?

Dat hebben een stel mensen hier in de buurt gedaan.
Een vriend van mij belde me op, dat hij last had van geesten, en dat hij voelde dat er iemand met een oijabord bezig was, en daarna zijn ze gestopt, maar hebben de poort niet gesloten.
Nou belde hij mij, om energièn te bundelen, om dit probleem op te lossen.
We hebben de geesten terug gestuurt, en de poort gesloten, maar wat als wij er niet waren, om andermans troep op te ruimen, om het zo maar effe te zeggen.
Wat ls die poort open blijft staan.
Of word die poort dan door hogere wezens vanzelf gesloten ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is niet slim om dit soort 'spelletjes' te doen! Ik zou ze daar in ieder geval flink voor waarschuwen maar waarschijnlijk heb je dit gedaan. Wanneer je hiermee aan het werk gaat, stel jij je geheel open voor alles om je heen, ook voor negatieve invloeden van het aardse. Mensen beïnvloeden elkaar alleen al. Maar wanneer er serieus aan de gang wordt gegaan met 'het oproepen van geesten' d.m.v. een oijabord o.i.d., kan dit inderdaad 'grip' op je krijgen. Wanneer ze 'de poort' niet gesloten hebben en zelf de angst hebben dat het bezit van ze zal blijven houden, gebeurt dit vaak. Je opent je immers en je sluit weer (de poort). Wanneer je niet afsluit zal het geen je opgeroepen hebt om je heen kunnen blijven hangen en dat is zeker gevaarlijk! Je vraag of 'het' bij iemand kan blijven of dat 'de poort' afgesloten wordt door Het hogere? Het is maar wat diegene zelf gelooft, geloof je in het Licht en dat het Licht sterker is, dan zul je 'lasten' kwijt raken. Geloof je niet in Het Licht, ben je bang dat het blijft hangen, dan zul je zeker het gevoel hebben en zal dit zo zijn. In jouw verhaal is het dus duidelijk blijven hangen en zijn zij die dit 'spel' gespeeld hebben, onwetend. Mooi dat jullie die energie gebundeld hebben! Kracht mochten ontvangen om dit tereug te sturen naar daar waar het hoort! Je hebt begrip/besef van 'Het Licht'. Je weet dat 'Het Goddelijke', 'Het Licht'er is anders kon je dit niet. Of het was gebleven wanneer jullie dit niet hadden gedaan, ik denk dat diegene die er last van had, zich niét goed had kunnen voelen. Hij liét het negatieve toe en kon er niet van los komen. Dat hebben jullie immers gedaan d.m.v. positieve energie. Een dubbele waarschuwing voor hun, lijkt me goed, vertel over de gevolgen/gevaren die kunnen ontstaan door dit soort dingen te doen. Toegevoegd na 1 dag: Als 'die poort' open blijft staan, geeft dit veel onrust voor diegene die daarvoor ontvankelijk is. Toegevoegd na 1 dag: Wanneer mensen geloven in 'Het Licht', om hulp vragen, want dat is iets wat je dan wel automatisch gaat doen, juist omdat je 'gelooft', zullen zij geholpen worden door Het Licht, zij zullen hen beschermen, 'de poort' sluiten.

Dat zou mij nu een mooie uitdaging hebben geleken. Had die geesten maar eens vrij gelaten en de poort open, dan had ik tenminste de kans gehad om er ook eens een te zien.

Dan heb je geluk als het een voorbijrazende geest was.Als je geen geluk hebt dan heb je iets een poort gegeven wat beter binnen had kunnen blijven. Maar blijf met beide benen op de grond staan en ga joggen ofzo,dat helpt ook,hoe gek het ook klinkt.

hebben ze de poort niet gesloten?? verdorie..ja stront aan de knikker zeg ik je..ik zeg je dus: stront aan de knikker.......shiiiiiiiitttttttttt. hoe KUN je dat nou vergeten?, ja geen idee, verder..groepsthearapie?

Als dat mij gebeurd zou zijn zou ik echt razendsnel die poort sluiten. En daarna zou ik ophouden met horror- en fantasyfilms kijken, geen wicca-sites meer bezoeken, het new-age winkeltje de volgende keer overslaan en verder zou ik zorgen dat ik zóveel bezigheden had dat ik niet genoeg kon nadenken om gek te worden. Ga eens op dansles, en neem die vriend van je mee, kan hij vast gebruiken. Of ga actief postzegels verzamelen, ofzo, wat dan ook, als je je maar niet met geesten bezighoudt...

Dat was nu juist wat die mensen eens wilden zien (wat er zou gebeuren als je de poort niet achter je kont dicht doet dus). Nu hebben jullie het experiment verpest. Zullen die mensen niet leuk vinden. Kunnen ze weer helemaal opnieuw beginnen.

ik zal zeggen. Who you gonna call............ er zouden vast meer poorten open staan en daar is mischien niemand om de deur dicht te doen ,dus, Who you gonna call

Het is niet verstandig om met zo"n bord te spelen, want je trekt altijd lager gelegen geesten naar je toe, en die hebben meestal minder goede bedoelingen. De poort blijft openstaan, en dan vooral de innerlijke poort, waardoor mensen blijvend lastig gevallen worden. Bevrijding vind plaats door de naam van Jezus aan te roepen, en vergeving te vragen.

1000 Eur boete. en ga naar de gevangenis. ga niet langs AF. Je moet to wel stom zijn om de Stargate open te laten staan. Toegevoegd na 1 minuut: Kijk naar de films voor de consequenties van het niet sluiten van de poort.

Als de poort geopend blijft dan gaat het tochten en als je op de tocht zit krijg je bladluizen ,of je word verkouden en soms waait de poort vanzelf dicht en komt er iemand met de vingers tussen de deur,totdat er iemand last van krijgt en de poort dichtdoet. hang een briefje aan beidde kanten van de poort waarop je zet " poort sluiten aub ,het niet sluiten van de poort kan ernstige gezondheidsschade tot gevolg hebben " iedere geest of speler die dit bord leest zal de poort dan sluiten.

Houd je vooral met zulke dingen niet bezig. Al die fantasieen die op elkaar inwerken, daar raak je alleen maar van de wijs van. Ik zeg niet dat er geen energieen zijn buiten de menselijke energie, maar laat het rusten, je kan er psychotisch (buiten de werkelijkheid staand) door worden. En nu probeer ik er nog serieus op te antwoorden, uitgaande van jouw beleving. Maar als ik van mijn beleving uitga, en dat mag ook, dan zeg ik: hou op met die onzin.

Ben ik de enige die daar nu egt niet in gelooft ofz ? Volgens mij is het egt onzin allemaal... Er zijn genoeg kinderen die daar mee spelen en geesten proberen op te roepen met oijaborden en weet ik wat allemaal! Als het echt was dan stond de 'poort' zo vaak open. Vroeger heb ik dat ook eens gedaan nou er gebeurde egt helemaal niets. Zit tussen de oren ,je ziet wat je wil zien en hoort wat je wil horen.

Het oijabord is natuurlijk maar een spelletje, en of je nu goed of vals speelt het wel of niet afsluit, zal niet zo veel invloed hebben. Maar je persoonlijke intensie om met dit soort zaken bezig te zijn en je daar voor openstellen, daar schuilt het grote gevaar in. Als je het hek van een natuurreservaat open zet, dan weet je dat er wat door het hek kan komen, dus eigenlijk vraag je er om, door het open te zetten, en laat je het open staan dan kan het fout gaan, ook al zie je maar een kikker, er kan ook een tijger door komen.

Waarom heb ik nou toch het gevoel dat we hier met z,n allen in de maling genomen worden ...... leer klaverjassen of idd ...ga op dansles ! en koop de volgende keer een poortdeur die vanzelf in het slot valt !!! blijft ie ook niet open staan. wakey wakey !!!

De gemiddelde poort naar de onderwereld heeft een stevige dranger. Zo niet: Leen een Necronomicon van die vriend van je, en geef die schalkse snaken er een flinke klap mee op hun ectoplasmatisch lichaam. Dat zal ze leren! Anders roep je gewoon dat je je vriendje Cthulhu er bij haalt.

Dan gebeurd er helemaal niets. Vooropgesteld dater wat zou kunnen gebeuren, dan zou dat al vast eens gebeurd zijn. Wat mis kan gaan zal vroeg of laat zeker een keer mis gaan als er menselijk handelen in het spel is. Een pakkend voorbeeld is het ontploffen van een raket. Jaren gaat het goed maar op een dag, 1 foutje ...... Ondanks ale knappe koppen en computers gaat het toch mis.Met alle respect voor die vriend, maarals hij weer last heeft van geesten kan hij misschien beter eens in gesprek gaan met een psychiater want misschien staat er bij hem wel een poort te veel of te ver open. Misschien kunnen jullie je beter bezig houden met ganzebord is veel leuker en minder gevaarlijk. De materie waar julie je mee bezighoudem heeft menig mens in de psychiatrie doen belanden. Keep away from what you can`t handle is my advise.

Afgezien van het feit dat spelen met ouija-borden en glaasje draaien best gevaarlijk kan zijn voor -uitsluitend- de betrokkenen, zeker als ze wat lichtgelovig en makkelijk te misleiden zijn, gebeurt er natuurlijk helemaal niks. Er gaat geen deur open (hooguit tussen iemands oren), en er komt niks naar hier en er loopt hier ook niks weg. Dus wanneer iemand besluit genoeg te hebben van het spelletje en het weer in de kast terugzet, gebeuren er ongeveer net zo verschrikkelijke rampen als wanneer je een potje catan niet afspeelt, of middenin een spelletje jokeren de kaarten weer in de doos steekt. Totaal niets. Niet met de persoon zelf (tenzij hij daar sterk vatbaar voor is, zie de vraag over wat 'glaasje draaien' met je geest kan doen van vorige week), en al helemaal niet voor mensen die : a. helemaal niet weten of er iemand een oujabord heeft b. ook niet weten of daarmee gespeeld is c. niet weten of er onoordeelkundig mee gespeeld is - indien dat al mogelijk zou zijn d. niet meegedaan hebben aan en dus niet beinvloed kunnen zijn door het spelletje. Natuurlijk is er geen bewijs voor die stelling ,en dat wil je ook helemaal niet hebben want je hele vráág is al een (veronder)stelling zonder enige vaste grond onder de voeten, maar het simpele feit dat er overal dergelijke spelletjes door leken worden gedaan, zonder dat er ooit ook maar ergens iets van een 'open poort' is gesignaleerd waar ook nog eens 'iets slechts' uit zou moeten komen kruipen, zou an sich al bewijs genoeg moeten zijn voor een nuchter mens. Anders zou de hele wereld toch vol moeten staan met dergelijke open deuren ?? Het lijkt me overigens wel heel verstandig als je vriend een beetje serieuze hulp zoekt bij zijn gevoelens en de gevolgen daarvan. Het lijkt me niet onverstandig eerst wat orde aan te brengen in de eigen zolderkamer voor je 'andermans troep' op gaat ruimen. Dergelijke verhalen zijn uiteraard geen goede propaganda voor mensen die serieus proberen te vertellen dat er wellicht meer is tussen hemel en aarde - danwel het linker- en rechteroor.

Wat ben je dan? Je bundelt energie?

Zo'n bord zou zo maar eens gehackt kunnen worden als de poort open staat.