Wat betekent een droom over slangen een tak veranderd in meerdere dunne zwarte slangen die een man naast me razendsnel in zijn gezicht bijten.

Zijn gezicht wordt helemaal zwart. Daarna verschijnt er een dikkere lichtgevende goudgele cobra die bij mij in de mond gaat.

Toegevoegd na 1 dag:
Jullie hebben me al en eind verder geholpen met de duidingen bedankt. Ik denk dat de puzzelstukjes op hun plaats gaan vallen. Ik zit momenteel aan het eind van een langdurige stressvolle periode, dat verklaart natuurlijk al een hoop.
Dank @Allen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik wil vragen wat jij van slangen vindt/betekenen en met wat voor gevoel je wakker werd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Lapiedoe
Ik denk net als de meeste mensen, vind ik slangen onberekenbaar maar ook verlammend door de angst die ze oproepen. Maar aan de andere kant ook indrukwekkend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is helaas de fout die velen maken, het gaat er juist om wat jij verteld erover....niet ieder mens heeft dezelfde gevoelens bij de droomsymbolen! De persoon die naast je staat is in dit geval een aspect van jezelf, dit omdat het geen gezicht heeft (geen bekende, daar hoor ik je althans niet over). Iets in deze periode waarschijnlijk duidt erop dat er een hoop angst is, of invloeden van anderen die jou erg hebben beinvloedt of opgeslokt, indringend en achtervolgend. Tevens heb je er zelf een soort van keuze in gemaakt, een leerproces waar je dingen hebt geleerd en bent gaan begrijpen, vandaar misschien een keuze...je hebt een inzicht gekregen. vandaar uit ben je nu zelf bezig daar wat mee te doen....alles gaat in dit geval via de mond, waarschijnlijk heeft het je ook een communicatie opgeleverd die je goed afgaat of is gegaan...Het zegt je in ieder geval dat je er klaar voor bent!! Jij bent diegene die het plaatje kan invullen d.m.v. puzzelstukjes nu... Het gaat je goed af....ga ervoor en houden zo!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mail je, maar mijn bericht is steeds te lang....dus word hij niet verzonden :( hoe kan ik dit nu verhelpen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank!

Andere antwoorden (7)

Heb je vroeger ooit iets met slangen meegemaakt? Dat kan iets zijn. Het kan ook gewoon een vage droom zijn:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien te veel "de tien geboden" gekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens de droom verwerk je gebeurtenissen en indrukken, die je gedurende de dag hebt opgedaan. Een droom hoeft niet perse een duidelijke betekenis te hebben. Kun je dus ook zeker niet altijd zomaar verklaren.
13 jaar geleden
http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek/droom/uitleg/Slang zegt er het volgende over:

Wanneer je in je droom een slang ziet, of er door een gebeten wordt, duidt dit op verborgen angsten en zorgen waardoor je je bedreigd voelt. De droom kan je waarschuwen voor iets in het echte leven waarvan je je nog niet bewust bent of dat nog niet aan de oppervlakte is gekomen.

De slang kan ook als fallisch worden beschouwd, en daarom geïnterpreteerd kunnen worden als iets gevaarlijks en verboden sexueel. De slang kan ook refereren naar een hardvochtig, gevoelloos en onbetrouwbaar persoon in je omgeving.

Aan de positieve kant zou je opgemerkt kunnen worden dat de slang verandering, kennis en wijsheid vertegenwoordigt. Ze zou symbool kunnen staan voor zelfvernieuwing en positieve verandering.

En http://wicci.nl/Wicca/Dromen zegt dit:

Het zien of beetpakken van een slang duidt op de aanwezigheid van een sterke vijand of obsessie.
Wordt je in je droom gebeten door een slang zal je verraden worden door een vriend, je geliefde of zakenrelatie.

Misschien herken je er iets in?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je enkel naar het verhaal kijkt en er even niet van uit gaat dat dromen verwerkte en niet verwerkte emotie's zijn, dan zou ik zeggen, gewone herkenbare dingen om je heen kunnen toch niet zijn wat ze lijken te zijn, ergens heb je iets belangrijks totaal verkeerd ingeschat, het is een soort van verborgen kwaad die ineens zichtbaar voor je wordt , de lichtgevende cobra is mogelijk het inzicht wat je door deze droom hebt gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat over leugens. Je ziet de woorden van iemand zichzelf kwetsen. De gouden slang duidt op het feit dat woorden erg krachtig kunnen zijn, en mits goed gebruikt dit ook uitstralen. De man die door de zwarte slangen gebeten wordt is een waarschuwing voor wat er kan gebeuren als je leugens verspreidt.

Dat, of je had gewoon een mega goeie trip. If so: pass it around... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil je niet bang maken ofzo hoor... :) maar omdat het dunne, zwarte slangen zijn (ik vind dunne dingen altijd enger xD) denk ik dat het misschien op verborgen angsten duidt, zoals lavender al zei. Maar aan de andere kant, een lichtgevende goudgele cobra klinkt in mijn oren als iets goeds. Dus misschien zal je wat problemen op je pad krijgen, maar komt het uiteindelijk weer goed.