Zou een geest bij je kunnen blijven zolang je hem niet vergeven hebt?

Wanneer je geloofd dat er meer is tussen hemel en aarde zou je me dan willen antwoorden .Het gaat hier niet om wat waar is of niet .Ik probeer alleen open te staan voor een antwoord op mijn vraag.
In een meditatie kreeg ik nm een beeld van iemand (al jaren niet meer aan gedacht)die vroeg mij om vergeving.
Vandaar mijn vraag en vroeg mij af of er meerdere mensen zijn die dit weleens ervaren hebben.Kan ook via een droom gebeurt zijn natuurlijk.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is een moeilijk onderwerp en ik weet zelf niet of ik alles kan geloven. Maar voorlopig geloof ik dit: Dat geesten (van overledenen die je naast staan) van tijd tot tijd een komen kijken bij je. Of je helpen als je het even heel moeilijk hebt. Ook zullen sommigen een vaste begeleider van je worden die je altijd om raad kunt vragen. Dit de positieve kant. Ook is het mogelijk dat jij een overledene bij je houdt en je die niet los kunt laten. Daarin wordt die geest 'gevangen' gehouden door jou. Of omgekeerd, dat die geest nog niet klaar is en hij zich rond jou heen schanst en wacht totdat je hem kunt vergeven. Bij dit laatste kan hij ook af en toe weer eens komen kijken. Mijn gevoel zegt dat je hier mee te maken hebt. Heb je hem kunnen vergeven toen hij even bij je kwam in je meditatie? Anders wordt het tijd om hieraan te gaan werken.

Nee, de gebeurtenis blijft in jouw geest hangen. Er zijn wel psychotherapeutische methodes om ermee in het reine te komen, met je eigen geweten. Die moeten, onder begeleiding plaatsvinden.

Het is zowel voor jou, als voor de 'geest' beter om vergeving te schenken. Jullie beiden sluiten het daarmee af en kunnen weer verder [met het leven].

Niet zozeer meteen in een meditatie. Maar wel in mijn dagelijkse bezigheden dat "iemand" dan plots in mijn gedachten is. En daar moet ik dan wat mee van mezelf. Voorbeeldje: Op schoolbank.nl had ik een reactie geplaatst over wat ik van die school vond. Ik schreef dat ik door 1 persoon vreselijk ben behandeld en dat ik er een rottijd had. Nou wil het geval dat de treiteraar (zich blijkbaar aangesproken voelde) mij een bericht stuurde met de vraag of ik haar bedoelde. Daardoor zijn er over en weer wat mailtjes gestuurd en hebben we het 'uitgepraat'. Ik heb deze persoon kunnen vergeven voor al het aangedane leed en wanneer ik nu haar naam nog hoor is dat met blijdschap i.p.v. haat.

Als je met een geest bedoelt een "bewust" ziel dan is het antwoord nee, geesten blijven niet op de materieel werkelijkheid. Verder hangt het antwoord af van een specifiek situatie of het een lager vorm van een geest is met name een energetische afdruk van een traumatische gebeurtenis of een symptoom van je eigen gevoelens.

Gedurende een goede meditatie is het volgens mij goed mogelijk contact te krijgen met een of andere geest. Het zou ook goed kunnen dat het gedachtes zijn uit je onderbewustzijn dat ineens spontaan naar boven komt. Ook mogelijk is het, dat je de afgelopen tijd een situatie hebt meegemaakt waardoor je weer aan deze persoon bent gaan denken. Ook dan heeft het met je onderbewustzijn te maken. Maar jouw een beetje kenende en af gaan op mijn eigen gevoel , tijdens het lezen van je vraag, zeg ik ja. Het is goed mogelijk dat je dit ervaren hebt, wel denk ik zelf niet, dat die geest al die tijd bij je is geweest, maar "toevallig" door je meditatie met je in contact kwam. De keren dat ik tijdens een sessie kontact had met geesten, ging het bijna altijd over "het spijt me, kan je me vergeven". Dus herken ik dit goed. Ben benieuwd naar de andere antwoorden.

Een geest wegkrijgen heeft niets met vergeving te maken, maar met vergeten. Moeilijker dan dat is het niet.

Geesten die niet vergeven zijn door hun misdaden als mens kunnen wel degelijk bij je blijven rondhangen. Ze zitten gevangen in een veel lagere niveau en kunnen pas naar het licht, als ze vergeven zijn door de persoon die ze iets misdaan hebben, ze zullen niet eerder de rust vinden door hun eigen geweten. Ook kan het zijn dat ze vrijwel direct een incarnatie ondergaan, om zo terug op aarde dezelfde gebeurtenissen te herleven maar dan niet dezelfde fout te maken maar de goeie keuzes maken.Zo leren ze van hun fouten en worden ze toch vergeven,waardoor ze de rust in zich krijgen en naar het licht mogen.

Geesten zijn heel gevoelig en als je door meditatie hun juiste snaar raakt. En mijn ervaring is : dat er geen toeval is in de geesten wereld en dat alles zo gepland is . Bij jou was het de tijd om die vraag te mogen ontvangen . En die hem of haar zal wel geen vaste gids van jou worden . maar vergeten doet zij jou ook niet en zal nog wel geregeld langs komen bij jou en een kijkje nemen over jou schouder .

Wat je veel ziet is dat mensen op hun sterfbed alle blokkades in hun leven proberen op te ruimen, om zo rein en schoon over te kunnen gaan. Dit is het mooiste scenario. Een geest met oude conflicten kunnen aardgebonden worden, omdat ze hun (innerlijke) conflicten niet kunnen loslaten, en er steeds weer mee geconfronteerd worden, totdat het verwerkt is. Daarom is het zo belangrijk om bij leven te kunnen vergeven en los te laten. Zo maak je de weg vrij voor echte liefde en overgave, zodat de persoon de weg naar het licht weet te vinden, omdat alles hier op aarde is opgelost en losgelaten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100