Als je een voorspellende droom hebt en die komt uit,wat moet je dan doen?

Een kennis van mij belde mij ongerust op en zij dat een vriend van mij een dodelijk autoongeluk zou krijgen.In de droom zag ze hoe hij de straat overstak,onder een auto kwam en in het ziekenhuis overleed.,deze week nog.Zij is niet het spirituele type en is nooit echt bezig geweest met dit soort dingen.Zij is integer en ze klonk heel ongerust.

Ze nam mij in vertrouwen,ook omdat ik veel met het spirituele bezig ben.Ze zij dat ze zich enorm schuldig zou voelen .Ik zei dat tegen haar dat ze die verantwoordelijk niet op haar kon nemen.Verder wist ik ook niet echt wat ik ermee aanmoest,ook omdat het zo dichtbij me staat.

Als het niet uitkomt is het simpelweg een nachtmerrie.Maar als het nou wel uitkomt,ik heb genoeg voorbeelden hiervan gelezen,hoe kan ik haar dan hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.6K

Het beste antwoord

Niemand buiten betrokkenen is verantwoordelijk. En ga die vriend niet lastig vallen met die waarzeggerij.
Laat ons volgende week eerlijk horen of hij overleden is door een auto-ongeluk.
Denk ook aan het gedicht van de |Tuinman en de Dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Als het wel uitkomt, heeft ze gedaan wat ze kon doen... ze heeft het verteld.

En ik denk dat het heel lastig is voor die vriend om een hele week het openbaar verkeer te vermijden, je zou hooguit aan die vriend (als ze weet welke) vragen of hij extra goed wil uitkijken.
13 jaar geleden
Dit is allemaal toeval. Ik heb al tientallen keren gedroomd dat ik spoedig dood zou gaan. Maar ik ben hier nog steeds!
Vertel je vriendin dat ze zich geen zorgen moet maken, zulke dromen komen zo vaak voor. Gewoon wat beter uitkijken bij het oversteken en/of meegaan als je vriendin ergens heen moet en alles komt goed!

Toegevoegd na 2 minuten:
Die laagte zin geldt voor je vriend, de rest voor je kennis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dit aan je vriend zou vertellen dan heb je kans dat hij dit zich zo gaat aantrekken dat hij de hele week alleen maar geforceerder met het verkeer omgaat. Waardoor er juist ongelukken gebeuren.
Meestal betekenen dromen juist niet letterlijk wat je droomt.
13 jaar geleden
Ha, die Hilbert;

Ik zou de droomster aanraden een goede afweging te maken tussen haar bezwaarde gemoed en het spirituele incasseringsvermogen van de vriend uit de droom. Als ze kan vermoeden dat deze niet van de droom onder de indruk zal raken kan ze het hem wel vertellen, maar als ze bang is dat hij het zich te zeer zou aaantrekken zou ik haar aanraden het verhaal voor zich te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorspellende dromen zijn dromen van gebeurtenissen die mogelijk kunnen gebeuren, niet meer en niets minder.
Het kan dus ook een projectie zijn van je( haar) eigen angsten.
Stel dat het waar is, wat zou je er ooit aan kunnen doen?
De dingen gebeuren die moeten gebeuren.
Geen enkel mens heeft de verantwoording voor dit soort "boodschappen".
Het meedelen van zo'n droom, geeft misschien wel wat verlichting voor diegene die deze droom had, maar verder gaat het niet.
Als de week om is, en er is niets gebeurd, praat dan wel even met elkaar, dat kan vertrouwen geven voor een volgende "voorspellende" droom.
Zou het wel uitkomen dan stort jullie wereld totaal in, elkaar troosten is dan het enige wat overblijft, maar ook dan had het gewoon moeten gebeuren, het is het draaiboek van het leven.
Daar kan je, je leven onmogelijk op aanpassen.
Een astronaut kwam veilig terug na een gevaarlijke ruimte reis en verongelukte een week later in zijn eigen straat met zijn auto!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goeie en ook zeer moeilijk vraag.
Profetische dromen kunnen heel misleidend zijn want elke reactie vanuit jou kant zal een storing kunnen veroorzaken in je vriend's leven en hem op een andere richting sturen.
Aan de andere hand kan zo'n droom iets anders vertegenwoordigen dan een werkelijk auto ongeluk.

Wat zou je vriend willen (je kent hem)?
Persoonlijk zou ik willen weten van mijn vrienden als ze een droom over mij hadden en ik zal zelf de interpretatie van wat het voor mij kan betekenen uitzoeken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik hen je vraag eigenlijk niet beantwoord... Als het uitkomt dan krijg je een enorme klap. Het hangt dus eerst van wat je doet met de informatie die je hebt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit soort dromen hebben we allemaal toch wel eens?
Ik zou er geen drama van maken.
Ik droom ook wel eens heel helder dat een vriend of familielid een ongeluk krijgt, ziek wordt of zomaar opeens dood is. Het is gelukkig nog nooit uitgekomen.

Als je al iets met deze droom zou willen doen, dan zou je je vriendin hooguit kunnen adviseren om een dromenboek te raadplegen om eens op te zoeken wat een dergelijke droom voor haar als persoon zou kunnen betekenen.

Ik zou echt niet in paniek raken, en zeker niet naar je vriend toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het haar de man zel;f laten vertellen dat ze die droom gehad heeft tot in de detail en waar. Het is dan aan hem om te kijken wat hij er mee doet... Dan heeft zij haar plicht gedaan... Als het WEL uitkomt dan hoeft zij zich niet schuldig te voelen... En hij hoeft alleen maar de moeite nemen om uit te kijken... tenslotte weet je dat hij alleen deze week hoeft op te letten...

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn man Widar is ook op zich niet paranormaal op zo maar ook hij heeft al twee keer zon droom gehad die uitkwam... Wanneer een droom voorspellend is voel je dat. Wanneer een droom een speciale boodschap heeft voel je dat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten we het eens van een andere kant bekijken en de droom niet letterlijk opvatten.
Het is mogelijk dat die kennis te druk is of dingen in het leven doet die zijn gezondheid kunnen schaden. Wanneer hij daarin niet verandert kan hij ernstig ziek worden of zelf overlijden.

Het is volgens mij dan zaak dat je je kennis bewust hiervan maakt door bijvoorbeeld tussen neus en lippen door te vragen: "hoe gaat het met je werk/persoonlijk en hoe voel jij je..? Afhankelijk van zijn antwoord en gedrag zou je langzaam aan tot de kern komen, zonder de droom letterlijk te delen.

Letterlijk doorvertellen geeft onnodig stress en handelt de vriend niet meer natuurlijk, met uiteraard meer kans op...

Kortom: toon interesse in zijn doen en laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je kennis droomt over de dood wil vaak nog niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk iets met de persoon te maken heeft over wie ze droomt..
Heeft ze al eerder dromen gehad die uitkomen? Zo niet, dan zou ik me geen zorgen maken. En mocht het wel uitkomen, dan zou ik me zeker niet verantwoordelijk voelen.
Misschien kun je het met je kennis eens hebben over de verklaring van dromen, daar is best veel over te vinden op internet.. Zie hieronder!

Dromen over de dood kondigen slechts in zeer weinig gevallen de eigenlijke dood aan. Meestal zeggen ze alleen maar, dat er iets in het diepst van onze ziel in leven wordt gehouden, wat eigenlijk zou moeten verdwijnen. Deze dromen zijn derhalve de hulp van het onbewuste, om de levensweg een andere richting te geven en het gevaar, dat ons bedreigt, te ontwijken. De dood kan ook het afsluiten van een levensperiode betekenen. Overlijden we zelf in de droom, dan is dit een soort zuiveringsproces van onze ziel, de wedergeboorte van ons betere ik, dat zich positief moet veranderen, om het gevecht van het leven te kunnen doorstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik ook wel eens dan weet ik gewoon wat er gezegt woord voor een paar seconden daarna droom ik dat er iets slechts gebeurd als een schop in je noten maar dat is nog nooit uitgekomen gewoon negeren vooral niet over piekeren en cker niet als je oversteekt