Hoe komt het dat de 1 met plezier naar morgen kijkt en de ander met een afschuw?

Om het moeilijk te maken zijn het collega's die dus hetzelfde werk doen.
Gelijke opleiding.

Toegevoegd na 14 uur:
Om even er vanuit te gaan dat met het plezier nastreeft: wat is het 'geheim' van diegene die met plezier naar morgen kijkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat de een, iedere dag weer als een nieuwe uitdaging ervaart. Hij start iedere dag met een schone lei en kijkt uit naar de uitdagingen die de dag gaan brengen.

De ander kijkt alleen maar om en ziet wat er mis is gegaan en begint met die gedachte een nieuwe dag.

Dat heeft dus alles met loslaten te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ha, die Gdanonym;

Dat komt omdat de een wel het juiste werk en opleiding gekozen heeft en de andere blijkbaar niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwestie van mentaliteit. De een steekt goed in zijn vel, de ander niet. De een ziet alles somber in, de ander is luchthartiger. De een zit met problemen te worstelen, de ander maakt nergens een probleem van. De een vindt zijn werk leuk en heeft het naar zijn zin omdat hij graag werkt, de ander wil eigenlijk helemaal geen verplichtingen als werk en heeft er eigenlijk een hekel aan.
Het kan zovele oorzaken hebben, maar en ding is zeker, geen mens is hetzelfde, wij zijn allemaal uniek en daar hoort ons karakter nu eenmaal bij en iedereen heeft een andere inborst.
13 jaar geleden
Zin hebben in je werk komt door:

Fijne werksfeer, gewaardeerd worden voor wat je doet, je mag vertellen wat je dwars zit, het werk is niet boven je eigen kunnen, maar je kunt het goed aan, je hoeft niet op je tenen te lopen, je kunt er je ei kwijt, je inspiratie, je ervaring en je kennis, je kan verder groeien binnen het bedrijf, het werk is precies wat je wilt, je gaat na afloop met voldoening naar huis.

Geen zin in je werk, tegen op zien:

Slechte werksfeer, maakt niet uit wat en hoe je het doet, je wordt toch niet gewaardeerd, het tempo kan je regelmatig niet meer bij houden, je doet nooit genoeg, ze lopen altijd te zeuren, je weet hoe het beter kan, maar er wordt niet naar geluisterd, geen enkele kans op groei binnen het bedrijf, problemen met collega's
Geen werk naar je zin, er is veel ergenis, je hebt geen enkele kans op ander/ beter werk. je gaat moe en uitgeblust naar huis.

Het niet naar je zin hebben heeft erg veel te maken met de persoon die je bent, vooral bepaalt door je karakter.
Anderen hebben het bij het zelfde werk, prima naar hun zin en zouden niet anders willen.
Dus heeft het probleem te maken met de ambities van de persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ene collega zal het werk leuk vinden en er uitdaging in zien en de ander minder. ook kan het zijn dat de een een gladde rug heeft en de ander moeilijk lastige situaties van zich kan afzetten. Ook kan de een goed met de leidinggevende overweg en de ander niet. dit zijn een aantal punten waardoor dit verschil komt.

Toegevoegd na 3 uur:
Het geheim van plezier is niet eenvoudig te vatten. Maar het zit hem in het werkt als hobby zien of het werk zien als middel om geld te verdienen en nog een aantal tegenstellingen tussen de instelling van de personen. Als het werkt is dat je leuk vindt of werk is dat je doet omdat je niets anders hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet voor mezelf heel goed waarom ik de laatste tijd met afschuw naar mijn werk ging: er zat geen enkele uitdaging in, het stelde niks voor, ik zag er het nut niet van in, er was geen feedback.
Andere collega's maakte het helemaal niets uit wat
voor werk er gedaan moest worden, als ze maar konden werken.

Het geheim van met plezier naar morgen kijken,
is er voor te zorgen dat er iets plezierigs in het verschiet ligt. En dat kan heel minimaal zijn, zoals morgen ga ik de zolder opruimen of morgen ga ik een kadootje voor iemand kopen.
Als er op het werk lange tijd niets meer in om plezier
in te heben en er valt ook niet over te praten,
dan zul je andere keuzes moeten maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste ziet het als een uitdaging en de ander ziet het als een probleem.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik zag net dat Loenie hetzelfde antwoord gaf..
Punt is - het is net hoe je naar het leven kijkt, uitdagingen kansen om te groeien of problemen.