Is het Vliegend spaghettimonster te vergelijken met de bijbelse God?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_Spaghettimonster

Waarschijnlijk zullen veel ''volgelingen'' van het Spaghettimonster dit wel beamen,maar ik ben eigenlijk benieuwd naar de aanhangers van de bijbelse God.Welke argumenten of bewijs is er volgens hun dat de bijbelse God meer werkelijker of echter is dan deze ''heiligheid''.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1K

Het beste antwoord

"Het Vliegend Spaghettimonster is de god van een geloof dat het vliegend-spaghettimonsterisme heet en dat door Bobby Henderson in 2005 [1] is begonnen op het internet als parodie op het besluit van de regionale overheid Kansas om tijdens biologielessen naast de evolutieleer ook intelligent design te onderwijzen.

Henderson stuurde een officiële brief naar de Kansas Board of Education waarin hij eiste dat in de klas aan het geloof in het Vliegende Spaghettimonster evenveel tijd zou worden besteed als aan de christelijke en andere scheppingsverhalen. Dit "geloof" is sindsdien een waar internetfenomeen geworden, met volgelingen die de woorden van hun "noedelige meester" preken als het enige ware geloof. "

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_Spaghettimonster

In dat geval is mijn antwoord: Nee!
Dit is duidelijk een nieuw fenomeen. (Het bestaat pas sinds 2005 en de aarde is al ouder).

Bewijzen:
Iedereen weet hoe spaghetti eruit ziet, niemand weet hoe God er uit ziet.
Spaghetti neem je in via je mond, de woorden van God via je oren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ha, die Hilbert;

Empirische bewijzen hebben gelovigen niet nodig, maar het sterkste argument zou volgens hun wel eens kunnen zijn dat de mens zou zijn geschapen naar Gods evenbeeld. En de gelijkenis met dat spaghettimonster is ver te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Dit is niet te vergelijken met de bijbelse god. De volgelingen van het vliegende spaghetti monster zijn zich allemaal zeer bewust dat hogere machten niet bestaan. Ze hangen dit religie aan omdat ze een tegenpool willen bieden aan andere religies. Vele mensen die religieus zijn eisen respect voor hun geloof. Als je als atheist respect voor jouw waarden eist, worden deze snel afgedaan, omdat er geen organisatie omheen bestaat. Het vliegende spaghetti monster is een medium wat helpt om religieuze organisaties na te laten denken over hun eisen en wensen en de realiteit hiervan

Een parodische spiegel, zogezegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het vergelijken maar het heeft geen nut.
En toch hoe raar het ook misschien klinkt is het vliegende spaghettimonster ook een aspect van god.