Waar knielen de vrouwelijke moslima's in de moskee?

Of zijn ze niet aanwezig in de moskee.Zie altijd alleen mannen bidden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Moslima is al vrouwelijk, dus de vraag is waar knielen de moslima's

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.8K

Antwoorden (5)

Ook in de Moskee.
Moskees hebben gescheiden ruimten voor mannen en vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5 x per dag moeten moslima's gewoon thuis bidden. Hen mogen niet in de moskee bidden...
Maar in de Ramadan 1 maand lang wordt 's avonds ook een gebed gedaan. In dit geval hebben moslima's daarvoor een apart ruimte ervoor..
Meestal is dat in de tweede verdieping in een moskee...
Maar gewoon dagelijks gebed moet thuis gedaan worden.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de grond en in een afgescheiden ruimte>
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moslim vrouwen hebben een gescheiden ruimte in de moskee,dit eigenlijk omdat bij het bidden vaak op en neergaande bewegingen worden gemaakt,en het dan niet zo netjes is om naar de achterwerken van de moslimvrouwen te kijken.
in mekka gebeurt het wel,samen in een ruimte als er geen andere mogelijkheid bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom eef een -1 krijgt is me niet duidelijk. De reden dat vrouwen in een rij achter de mannen staan, is inderdaad omdat mannen afgeleid kunnen worden door bukkende vrouwen. Een +1 van mij dus, het klopt helemaal.
Er zijn een twee mogelijkheden.

Volgens de Sunnah dienen de vrouwen rijen te vormen achter de mannen, wanneer ze in de moskee bidden. De reden dat de vrouwen achteraan staan, is dat de mannen niet kunnen worden afgeleid van het gebed door knielende vrouwen voor hen.

Er zijn ook moskeeën waarbij een aparte gebedsruimte is voor mannen en vrouwen. Niet alleen de gebedsruimtes zijn gescheiden, ook vaak de ingang ernaar toe zodat de mannen en vrouwen elkaar onderweg naar het gebed niet tegenkomen.

Er zijn Islamitische stromingen waar het niet is toegestaan voor de vrouw om in de moskee te bidden, zij behoort dit thuis te doen. Volgens de Koran is het echter wel toegestaan. De profeet Mohammed heeft gezegd dat de mannen dit de vrouwen niet mogen verbieden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, de moslimvrouw zal hier zelf anders over denken maar je reactie is begrijpelijk. Ze gaan wel samen richting moskee, daar eenmaal aangekomen scheiden de wegen tot na de dienst.