Je geest is een hele sterke invloed. Als jij dus denkt dat je met een groene steen je waant in de natuur en die natuur je helpt, dan heb jij van die groene steen een amulet gemaakt.
Elke keer als jij die groene steen weer zien of aanraakt, dan begeeft jouw geest zich in die noodzakelijke natuur.

Jij hebt die groene steen in je geest geprogrammeerd dat hij een speciale betekenis heeft en je helpt om een bepaalde visualisatie te maken.
Dat kun je voor elke voorwerp doen, alhoewel voor sommige juist weer een symboliek helpt bij de visualisatie.

Je kent waarschijnlijk wel de kracht van geest zoals dat bij 'the secret' wordt neergezet. Een amulet helpt je om eenvoudiger de visualisatie, beeld en gedachte vast te pakken.
Net zoals het kruis van Jezus, welke gelovers heel snel en eenvoudig zich kunnen focussen op hun juiste 'state of mind'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een amulet of talisman is een voorwerp dat geluk of bescherming ZOU brengen. Veel gebruikt als amulet zijn: (edel)stenen, muntjes, tekeningen, ringen, religieuze objecten (Oog van Horus, christelijk kruis, Boeddhabeeldje), planten (bijv het klavertjevier, zie ook afweerkruid) en (delen van) dieren. Zelfs woorden worden gebruikt als 'amulet'; het Latijnse "Vade retro, Satanas" of de Troonvers bijvoorbeeld.

Een amulet en een talisman worden vaak met elkaar verward. Een amulet biedt bescherming en behoedt je voor gevaar. Een talisman brengt geluk en voorspoed, een geluksbrenger dus....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet je teleurstellen: ze werken niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring: Ik geloof er niet in, dus werken ze niet voor mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze werken op basis van het feit dat je lichaam en geest nauw verbonden zijn. Omdat je er in geloofd, zal je overtuigd raken van het beschermd zijn. Hierdoor voel je je beter, zekerder. En hierdoor zal je minder het gevoel hebben dat alle slechte dingen jou altijd overkomen.