Wanneer ik droom over een vliegtuig gebeurt er daarna meestal iets akeligs.

Ik droom vaak over het neerstorten van een vliegtuig en kort daarna gebeurt er of in de wereld een ramp of in mijn directe omgeving. Het gebeurt ook dat ik droom dat ik op vakantie ga met een vliegtuig en dat het vliegtuig niet opstijgt. Daarna gaat vaak iemand in mijn omgeving dood. Weet iemand hier een verklaring voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.9K

Het beste antwoord

Een droom over een vliegtuig geeft aan dat je obstakels zult overwinnen en een hogere status, of belang zult krijgen. Je zou een nieuwe vrijheid kunnen hebben en een groter bewustzijn kunnen ervaren.

Als je in je droom moet overstappen, duidt dit op een belangrijke overgangsfase in je leven. Je zal weggeleidt worden van je vooringenomen pad. Veranderingen zullen plaatsvinden die je naar nieuwe plekken zullen brengen.

Een droom over vakantie symboliseert de behoefte aan een break of een moment voor jezelf. Deze droom drukt een verlangen uit om te ontsnappen aan je verantwoordelijkheden. Afhankelijk van de activiteiten gerelateerd aan de vakantie, verwijst deze droom ook naar familieaangelegenheden, een persoonlijke houding of een of andere mogelijkheid.

Beide gevallen refereren niet naar de dood. Ik denk dat het berust op toeval.
Stel dat het geen toeval is heb je een gave. Maar dat lijkt mij uitgesloten. Puur omdat er geen bewijs is dat die gave kan bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik zeg toeval. Maar je zal wel vaker dat soort dromen krijgen dan dat er iemand overlijdt. Het wordt pas vreemd als je er op gaat letten. Ik denk dus dathet toeval is en dat je er geen zorgen om moet maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met miljarden mensen op deze aarde, en vele verkeersstromen te land ter zee en in de lucht,
gekoppeld aan de weersinvloeden gebeurt er op elk vlak wel iets.

Maar dat trekt u naar u toe in uw gedachtengang.
U lijkt mij ook gevoelig voor horoscopen.

Als u slaapt of waakt gebeurt er altijd iets op deze aarde.
Het is veelal voorspelbaar.

Een geboorte of overlijden, een trouwerij of een verjaardag. Seizoensgebonden rampen etc.

Laat Gods water over Gods akker vloeien en ga met
een positieve houding het leven in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist, er gebeurt elke seconde wel een ramp(je) dus ook als je een nare drom hebt gehad.
Je kunt dit soort dromen eens opschrijven en de zaken toen gebeurden in je omgeving en hou dit een tijdje bij dan krijg je misschien beter inzicht of het wel of niet toeval is.
13 jaar geleden
misschien kan je hier iets mee.

http://www.droominfo.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er gebeuren continue akelige dingen. Er zijn elke dag rampen, kleine of grote. In mijn omgeving sterven er regelmatig mensen. Het ligt eraan hoe groot je omgeving is.

Een onderzoeker die de voorspellende waarde van dromen wilde onderzoeken, had 30 mensen onderzocht die aangaven erg vaak voorspellende dromen te ervaren. Helaas kwam er uit het onderzoek dat de dromen minder vaak klopten dan je op basis van kansberekening mag verwachten. Een dobbelsteen voorspelt dus beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen dromen voorspellend. Veel mensen praten er ook niet over. Het voorspellen hoort bij de mens maar we zijn dit (gelukkig niet allemaal) verleerd helaas...
menselijke emoties kun je opvangen ongeacht tijdsverloop. Zo kun je ergens de rillingen krijgen en voelen dat ergens iets ergs is gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan echter heel goed toeval zijn, zoals anderen al aangaven.

Ik wil niet ontkennen dat het niet mogelijk is, dan zou ik persoonlijke ervaringen moeten ontkennen (ik droom soms heel letterlijk wat er gaat gebeuren, maar ik ben me tijdens de droom er ook van bewust dat het geen droom is, althans geen gewone, maar iets wat nog gaat gebeuren).

Maar dat is nog geen antwoord op je vraag. Die hebben we tot op heden gewoon nog niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vliegtuigen razen door ons hoofd, jagen over ons heen en brengen ons in de war. Rode vliegtuigen hebben dikwijls te maken met het seksueel-impulsieve, dat ziekelijke trekken vertoont. In het algemeen zijn vliegtuigen - maakt niet uit welke kleur - een noodsignaal van de ziel, dat de dromer duidelijk maakt dat hij zijn veel te vrolijke levenswandel enigzins zou moeten temperen. Wie per vliegtuig reist, wil belastende dingen achter zich laten. Maar hoewel het vliegtuig op de ruimteraket na het snelste vervoermiddel ter wereld is, kan de dromer die ermee vliegt nauwelijks rekenen op een supersnelle overwinning van z'n zorgen of moeilijkheden - want de psyche acht de reis met een vliegtuig gevaarlijker dan deze in werkelijkheid is. Positief gezien kan een dergelijke reis worden uitgelegd als een verkrijgen van vérstrekkende gedachten, die zo maar op ons afvliegen, maar deze reis kan ook worden begrepen als een bevrijding van onaangename lasten.
Niets over rampen of het overlijden van mensen dus.