Hoe voelt Chi of energie die gaat stromen>? Kan iemand dat beschrijven? Wat voel je dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het knap vinden als iemand je hier een antwoord op kunt geven.
Ik kan het niet omschrijven. Het geeft een bepaald gevoel welke ik nog niet eerder kende en daarmee ook geen referentie of omschrijving kan maken.
Het lijkt ook niet op iets wat ik wel ken. Ik zal de vraag volgen, ik ben benieuwd.

Antwoorden (3)

in mijn woorden...
hoger level van bewustzijn, echt bij het hier en nu zijn en dat beseffen
energie is tinteling(en), warmte en feeling alive!!!
je gaat glimlachen en voelt je gewoon fijn.
en je voelt je sterk!
:o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag! En ook lastig om te beantwoorden, maar ik ga een poging doen.

Wanneer ik Chi Neng Qigong (=bewegen met levenskracht) beoefen, dan voel ik de Chi zowel in mijn lichaam als in mijn directe omgeving stromen.

De Chi in mijn lichaam voelt dan als een soort van zachte tinteling, een warm, krachtig en prettig gevoel.
De Chi in mijn omgeving voelt als een warme of koude luchtstroom.

Ook buiten de Qigong oefeningen voel ik vaak de Chi in een ruimte, maar hoe ik dat moet omschrijven....geen idee :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je voelt in lichte tinteling in je lijf.
Het voelt heel erg prettig aan. Het geeft gelijk een dosis energie.
Om de chi bij je te houden kun je je navel bedekken. Daar de negatieve energie naar binnen.