Hoe voelt Chi of energie die gaat stromen>? Kan iemand dat beschrijven? Wat voel je dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

in mijn woorden... hoger level van bewustzijn, echt bij het hier en nu zijn en dat beseffen energie is tinteling(en), warmte en feeling alive!!! je gaat glimlachen en voelt je gewoon fijn. en je voelt je sterk! :o)

Leuke vraag! En ook lastig om te beantwoorden, maar ik ga een poging doen. Wanneer ik Chi Neng Qigong (=bewegen met levenskracht) beoefen, dan voel ik de Chi zowel in mijn lichaam als in mijn directe omgeving stromen. De Chi in mijn lichaam voelt dan als een soort van zachte tinteling, een warm, krachtig en prettig gevoel. De Chi in mijn omgeving voelt als een warme of koude luchtstroom. Ook buiten de Qigong oefeningen voel ik vaak de Chi in een ruimte, maar hoe ik dat moet omschrijven....geen idee :-)

Bronnen:
http://www.laqi.nl/index.html

Je voelt in lichte tinteling in je lijf. Het voelt heel erg prettig aan. Het geeft gelijk een dosis energie. Om de chi bij je te houden kun je je navel bedekken. Daar de negatieve energie naar binnen.